В Україні з 16 січня набере чинності ст. 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", відповідно до якого всі надавачі послуг зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги українською мовою. Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, як можна поскаржитися на невиконання цієї норми українського законодавства.
Про це він повідомив на своїй сторінці у Facebook.
Так, українці отримають законодавче закріплення права на обслуговування державною мовою, яке буде поширюватися на всі галузі сфери обслуговування. Винятком може стати прохання клієнта щодо його персонального обслуговування іншою мовою, прийнятною для обох сторін.
Кремінь зазначив, що така вимога стосується не лише сфери торгівлі. Йдеться також про освітні послуги (у т.ч. гуртки і секції), медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо. Українською мовою має подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.
“У разі порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживачеві доцільно, насамперед, звернутися до працівника відповідної установи з проханням обслуговувати його українською, до менеджера або вищої керівної посадової особи, з проханням виправити ситуацію, зафіксувати порушення у книзі скарг. Кожен громадянин також може скласти скаргу на ім'я Уповноваженого із захисту державної мови, направити її письмово або електронною поштою на адресу Уповноваженого. При цьому важливо надати максимально повну інформацію про суб'єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення”, - розповів Уповноважений.
Як повідомляв "Апостроф", президент України Володимир Зеленський підписав закон про відновлення відповідальності за недостовірне декларування.