RU  UA  EN

Понеділок, 25 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05
Політика

Новини

24 листопада

Всі новини

В Україні скасували паперові трудові книжки: що буде далі і чи варто їх викидати

Верховна Рада ухвалила закон, яким в Україні скасовані трудові книжки у паперовому вигляді. Відтак документообіг у даній сфері перейде в електронний формат, на запровадження якого відводиться 5 років.

Про це йдеться в повідомленні прес-служби ВРУ.

Урядовий законопроєкт підтримали 265 депутатів.

Закон передбачає, що паперові трудові книжки не зникнуть одразу, оскільки на процес переходу на електронний документообіг відводиться 5-річний перехідний період, впродовж якого одночасно можуть використовуватися і паперові, і електронні книжки.

Що дасть введення електронних трудових книжок

Трудові книжки були введені десятки років тому, коли паперові носії інформації були єдиними на той час. Зараз метою уряду є спрощення доступу до інформації про стаж працівників, а також введення системи автоматичного призначення пенсій чи інших соціальних виплат без особистого звернення людини.

Іншими перевагами вважають усунення загроз загубити чи пошкодити книжку, або фальсифікувати дані у ній.

Трудова книжка кожного працівника велася роками для того, щоб зафіксувати трудовий стаж, адже від кількості відпрацьованих років залежав розмір майбутньої пенсії. Ситуація змінилася з 2004 року, коли поняття "трудовий стаж" зникло і було перейменоване у "страховий стаж".

Для отримання пенсії рахується саме страховий стаж, й лише ті роки, місяці та дні, за які сплачені страхові внески. Ці дані й вносяться до Державного реєстру загальнообов'язкового соціального страхування.

Отже, починаючи з 1 січня 2004 року, для підтвердження страхового стажу трудова книжка дійсно не потрібна. Вся інформація про працівника є у цьому реєстрі, яким користується Пенсійний фонд при визначенні стажу для пенсій.

Як будуть збережені записи до 2004 року

Закон передбачає, що усі дані з трудової книжки, а також інші документи, що підтверджують трудову діяльність, мають бути перенесені до реєстру Пенсійного фонду як оцифровані чи скановані копії. За даними ПФУ, минулого року десятки тисяч громадян подали вже електронні копії книжок. Поки що впродовж найближчих 5 років можна буде використовувати як паперову трудову книжку, так і електронну.

Чи варто викидати трудову книжку

Електронні трудові книжки передусім запроваджуються для тих, хто зараз ще не думає про пенсію, а не для теперішніх пенсіонерів. Проте і викидати на смітник трудову книжку поспішати не слід. Після 5-річного терміну дані про стаж можна буде подати до Пенсійного фонду так само, як і раніше - показавши паперову книжку.

Новий закон передбачає, що після того, як працівникові "завели" електронну, паперову роботодавець має віддати на збереження її власникові.

Як повідомляв "Апостроф", Верховна Рада в четвер, 4 лютого, прийняла закон про дистанційну роботу.