Крім того, що роботи по запуску експреса "Київ - Бориспіль" виконувалися цілим рядом маловідомих фірм, зареєстрованих за адресами масової реєстрації, найбільшою аферою стала розробка спеціального квиткового сервісу.
Про це повідомляє zn.ua.
"Справа в тому, що залізниця має квитковий сервіс booking.uz.gov.ua, розроблений ще в 2017 році. Разом з оновленнями і розширенням функціоналу він обійшовся УЗ в суму близько 6,5 млн грн. Слід зазначити, що цей квитковий сервіс забезпечує можливість купівлі електронного квитка на всі маршрути залізниці. Крім маршруту "Київ-Бориспіль". Тому що на УЗ вирішили, що "Бориспільському експресу" потрібен власний квитковий сервіс. І оцінили його в 21 млн грн. Тобто в три з половиною рази дорожче, ніж сервіс для інших маршрутів країни", - пише видання.
При цьому, незрозуміло, що такого особливо в повідомленні "Київ-Пасажирський - аеропорт "Бориспіль". До того ж незрозумілим залишається і той факт, навіщо потрібні пасажирам два окремих квиткових сервісів для послуг однієї компанії-перевізника.
"Розробку нового сервісу доручили ТОВ "Віртуальні технології та системи". Причому зробили це безальтернативно. У жовтні "Південно-Західна залізниця" оприлюднила переговорну процедуру з ТОВ "Віртуальні технології та системи" на 21 млн грн, в якій, крім назви закупівлі, не було зазначено жодної іншої інформації. Обгрунтуванням переговорної процедури визначили "необхідність здійснити додаткову закупівлю у одного і того ж постачальника", - додає видання.
Справді, така підстава для проведення переговорної процедури законодавством визначено, але: ТОВ "Віртуальні технології та системи" ніколи раніше не укладало договорів з "Південно-Західною залізніцею", і розробником наявного квиткового сервісу booking.uz.gov.ua є не "Віртуальні технології та системи", а зовсім інша компанія - ТОВ "Універсальні інформаційні технології".
Остання подала скаргу в колегію Антимонопольного комітету про порушення прав компанії шляхом проведення неконкурентної процедури. І тут нібито контракт залізниці мав би зірватися, але не тут-то було.
На засіданні колегії АМКУ залізничники роблять заяву, що предметом закупівлі є не послуги, а роботи, і, відповідно, скаржник повинен сплатити збір за розгляд скарги не 5 тис. грн, а 15 тис. грн. І АМКУ припиняє розгляд скарги.
Проблема в тому, що відрізнити послуги від робіт досить складно. До того ж в самій закупівлі це ніде не зазначається. Колегія АМКУ зайняла позицію замовника, але могла зайняти і позицію скаржника, який при подачі скарги не міг знати, роботи або послуги є предметом закупівлі та який саме збір треба платити.
Так 10 тис. грн. державного мита в бюрократичній системі країни перетворюються в 21 млн грн. потенційних збитків.
У той же день "Укрзалізниця" укладає договір з розробником нового квиткового сервісу, який повинен завершити роботи до кінця року.
Однак уже під час розгляду скарги з'явилися нові подробиці цієї справи: насправді переговори між "Укрзалізницею" і ТОВ "Віртуальні технології та системи" тривають ще з літа, а сам квитковий сервіс вже розроблений і переданий в тестове використання залізничникам.
Згідно з протоколом "Південно-Західної залізниці", перша зустріч з питання квиткового сервісу з ТОВ "Віртуальні технології та системи" відбулася ще 10 червня. Інших розробників програмного забезпечення на цей захід не запрошували.
Новий сервіс для "Бориспільського експреса" розміщений на домені travel.uz.gov.ua. Однак після публікації посилання на цей сайт, який виявився майже точною копією старого booking.uz.gov.ua, доступ до нього раптово зник. Правда, порівнюючи скріни цих двох сервісів, складно визначити, чим новий travel.uz.gov.ua відрізнявся від уже наявного booking.uz.gov.ua.
Звичайно, після витоку інформації залізничникам і ТОВ "Віртуальні технології та системи" доведеться, принаймні зовні, вносити зміни в "новий" сервіс, що займе певний час. Можливо, саме тому поки квитки на Бориспіль недоступні онлайн.
Як повідомляв "Апостроф", раніше зі швидкісним поїздом "Київ-Бориспіль" знову сталися проблеми. На цей раз не запустився двигун.