RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

Що не так з ремонтом доріг в Україні: озвучено відповідь

Головними проблемами в ремонті дорожнього покриття в Україні експерти називають хронічне недофінансування і відсутність контролю за виконанням робіт.

Зокрема, колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава розповів "Апострофу", що в бюджеті 2019 року на ремонт доріг виділено більше коштів, ніж раніше, проте цієї суми все одно недостатньо.

"Цих грошей більше, ніж раніше. Але їх недостатньо, щоб відремонтувати всі дороги в Україні. Їх вистачить на те, щоб відремонтувати всього лише близько 4000 кілометрів", - говорить екс-міністр.

За його словами, цільова програма розвитку вітчизняних доріг в 2018 році була виконана, а її перспективи в майбутньому будуть залежати від бюджетного фінансування.

"У нинішньому році, прийняті обсяги фінансування дають можливість очікувати, що, все-таки, все буде виконано, а як буде в наступному, - ніхто не знає", - сказав Кава.

"Щоб відремонтувати всі дороги, потрібен 1 трильйон гривень", - додав він.

Також експерт громадської компанії "Європатруль" В'ячеслав Коновалов в розмові з "Апострофом" зазначив, що важливим моментом є навіть не те, скільки виділяється грошей на ремонт доріг, а те, чи будуть ці гроші використані за призначенням. Плюс - контроль за виконанням робіт, з яким є проблеми. До цього процесу планують залучати інспекторів з міжнародними сертифікатами, але ситуація далека від райдужної.

"Третій рік обговорюють, і вони зараз працюють дуже частково. Така ж історія з громадським контролем - вони теж працюють вибірково", - говорить Коновалов

Є ще одна проблема - досі так і не вдалося відмовитися від ямкового ремонту, незважаючи на обіцянки.

"Ямковий ремонт - це прірва, яку неможливо проконтролювати - пісок туди насипали, або асфальт поклали? Ямковий ремонт тому і вигідний підрядникам. А потім сніг зійшов - і все", - розповідає Коновалов.

Якщо говорити сумах, в нинішньому році на дорожнє господарство потрібно було б виділити не 50 мільярдів гривень, а 70-80 мільярдів гривень.

За словами юриста компанії SDM Partners Ганни Непомящої, очевидно, що "без залучення іноземних інвестицій Україні буде складно відновити дорожнє покриття за порівняно короткий час". У коментарі "Апострофу" вона сказала, що зараз уряд "повільними кроками йде назустріч іноземним інвесторам шляхом реформування сфер взаємодії з органами влади, а також вносить зміни до законодавства про концесії автомобільних доріг".

Детальніше про це читайте в матеріалі "Апострофа": Сніг зійшов - і все: як вирішити проблему доріг в Україні.