Головними проблемами в ремонті дорожнього покриття в Україні експерти називають хронічне недофінансування і відсутність контролю за виконанням робіт.
Зокрема, колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава розповів "Апострофу", що в бюджеті 2019 року на ремонт доріг виділено більше коштів, ніж раніше, проте цієї суми все одно недостатньо.
"Цих грошей більше, ніж раніше. Але їх недостатньо, щоб відремонтувати всі дороги в Україні. Їх вистачить на те, щоб відремонтувати всього лише близько 4000 кілометрів", - говорить екс-міністр.
За його словами, цільова програма розвитку вітчизняних доріг в 2018 році була виконана, а її перспективи в майбутньому будуть залежати від бюджетного фінансування.
"У нинішньому році, прийняті обсяги фінансування дають можливість очікувати, що, все-таки, все буде виконано, а як буде в наступному, - ніхто не знає", - сказав Кава.
"Щоб відремонтувати всі дороги, потрібен 1 трильйон гривень", - додав він.
Також експерт громадської компанії "Європатруль" В'ячеслав Коновалов в розмові з "Апострофом" зазначив, що важливим моментом є навіть не те, скільки виділяється грошей на ремонт доріг, а те, чи будуть ці гроші використані за призначенням. Плюс - контроль за виконанням робіт, з яким є проблеми. До цього процесу планують залучати інспекторів з міжнародними сертифікатами, але ситуація далека від райдужної.
"Третій рік обговорюють, і вони зараз працюють дуже частково. Така ж історія з громадським контролем - вони теж працюють вибірково", - говорить Коновалов
Є ще одна проблема - досі так і не вдалося відмовитися від ямкового ремонту, незважаючи на обіцянки.
"Ямковий ремонт - це прірва, яку неможливо проконтролювати - пісок туди насипали, або асфальт поклали? Ямковий ремонт тому і вигідний підрядникам. А потім сніг зійшов - і все", - розповідає Коновалов.
Якщо говорити сумах, в нинішньому році на дорожнє господарство потрібно було б виділити не 50 мільярдів гривень, а 70-80 мільярдів гривень.
За словами юриста компанії SDM Partners Ганни Непомящої, очевидно, що "без залучення іноземних інвестицій Україні буде складно відновити дорожнє покриття за порівняно короткий час". У коментарі "Апострофу" вона сказала, що зараз уряд "повільними кроками йде назустріч іноземним інвесторам шляхом реформування сфер взаємодії з органами влади, а також вносить зміни до законодавства про концесії автомобільних доріг".
Детальніше про це читайте в матеріалі "Апострофа": Сніг зійшов - і все: як вирішити проблему доріг в Україні.