У серпні відбувся тендер на закупівлю 41 вантажного автомобіля для МОУ, в якому виграло ТОВ "Торговий Дім Будшляхмаш", а його конкурентів чиновники "відсторонили" від участі в тендері на етапі подачі документації.
Про це заявив Юрій Повх, помічник міністра оборони (2014-2015), пише "Гордон".
Військові отримали перефарбовані цивільні авто за ціною вище, ніж у інших виробників. Різниця між ціною, по якій поставлялися "Богдан-63172" і МАЗ-631727 "Будшляхмаш" виросла на 200 тис грн, а держава на закупівлі 41 машини втратила понад 8 млн, йдеться в матеріалі.
Невідповідність вимогам військових розкрили волонтери, коли в армію стали надходити машини. Зокрема, на вантажівці "МАЗ-631727" відсутні опції, яких раніше вимагали військові, наприклад, радіостанція. Замість повноцінної лебідки (двостороння - кабіна / корми) з приводом від двигуна, як на "Богдан-63172", що здатна витягнути машину (зусилля 12 т) з довжиною троса 60 м, на автомобілях від "Будшляхмаш" встановлена китайська електрична лебідка із зусиллям нижче 10 т і довжиною троса 30 м. Бортова платформа закріплена низько, що погіршує можливості обслуговування в польових умовах і унеможливлює швидку заміну паливного фільтра і заправку автівки через лійку. Ящик для інструментів розташований так, що погіршує прохідність авто і при подоланні бездоріжжя має шанси відірватися. У авто відсутні шторки світломаскування кабіни, відсутні кріплення для буксирувального тросу та шанцевого інструменту. На "Будшляхмаш" не врахували, що в кузові може перевозитися особовий склад - освітлення та вентиляційні клапани, з яких передній служить для комунікації з водієм, не передбачили. В авто пофарбували фронтальну частину відсіку двигуна з радіатором і маркуванням частин двигуна, що погіршило теплообмін системи охолодження і ідентифікацію запчастин. "Богдан-63172" і КрАЗ проходили випробування для використання в ЗСУ. Чи тестували МАЗ - невідомо.
Як уточнює видання, за таким же сценарієм в лютому-березні ДП "45 експериментальний механічний завод" з Вінниці провів тендер на закупівлю 5 повнопривідних авто з колісною формулою 6х6 без платформи, закупивши нелокалізованние авто на 2,47 млн грн дорожче, ніж пропонувало "Богдан Моторс".
"Закупівлі відбуваються при повному і солідарному мовчанні антикорупційних організацій. Хоча реальні збитки для бюджету навіть на згаданих двох закупівлях перевищують 10 млн грн. Де осяде різниця між фактичною вартістю автомобілів і коштами, сплаченими за дорогі МАЗи - мають зацікавитися відповідні установи. Неозброєним оком видно, що в оборонку повернулися дилери закордонних брендів і вітчизняні виробники - небажані учасники в закупівлях в оборонній сфері країни", - повідомив Юрій Повх.