Служба безпеки України спільно з Міністерством інфраструктури здійснила операцію із викриття злочинної схеми, побудованої навколо сертифікації моряків.
Про це повідомив у Facebook міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
За його словами, схема працювала довгий час, до неї були залучені колишні та діючі службові особи, а також агенти. Від моряків, у залежності від ситуації, вимагали до $8 тис. Для тих, хто відмовлявся платити, створювались штучні перешкоди.Крім цього, організатори схеми надавали доступ до Державного реєстру документів моряків стороннім приватним особам.
"Загальний обсяг корупційної вигоди від маніпуляцій з дозвільними документами моряків наразі оцінюють у 150 млн доларів США щороку. Наразі важливо, що держава нарешті повернула контроль над усіма даними та сервісами для моряків", - зазначив Кубраков.
Виявлені докази підтверджують незаконну діяльність низки осіб з приватної та державної сфер. Зокрема, мова йде про Державну службу морського та річкового транспорту України та Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків.
"Наголошу, що забезпечення прав моряків, припинення корупційних схем у питаннях їх сертифікації є пріоритетом. Тут багато що вже зроблено на рівні розробки та впровадження рішень, а також збору інформації", - розповів міністр інфраструктури.
Він додав, що Мінінфраструктури працює над удосконаленням системи дипломування спільно із Міністерством цифрової трансформації та USAID/UK aid проєктом TAPAS Project/Прозорість та підзвітність у держуправлінні та послугах. Триває також експеримент із використання міжнародної системи тестування CES 6.0, інші системні рішення розробляються із парламентарями.
"Ми відчуваємо відповідальність перед українськими моряками – тому рухаємося максимально швидкими темпами. Скоро галузь отримає зручні та прозорі державні сервіси", - підкреслив Кубраков.
Нагадаємо, раніше заступник голови Офісу Президента, координатор президентської програми "Велике будівництво" Кирило Тимошенко заявив, що програма Президента Володимира Зеленського пришвидшує темпи розвитку українських портів. Так, більшість портів планується віддати у концесію, залишивши у державному управлінні лише ті, які є найвигіднішими з економічної точки зору.