В Україні піде в минуле громіздка система призначення соцдопомоги від держави, в якій були задіяні десятки органів і тисячі чиновників.
Про це Міністерство соціальної політики повідомляє на своїй сторінці в Facebook.
У соціальному відомстві нагадали, як діяла стара система, коли здобувачу соцдопомоги доводилося збирати пакет паперових документів для подання у виконавчий орган територіальної громади або ЦНАП, де документи сканували, перевіряли і вносили в електронну систему.
Потім інформацію кілька разів передавали від одного закладу в інший, завантажували в кілька не пов'язаних між собою електронних систем і звіряли з паперовими документами. У різних випадках це могло бути до п'яти органів влади.
При цьому очікування на призначення соцдопомоги могло розтягтися на півтора місяця. Кожну справу опрацьовували до 10 фахівців, а на 18 млн паперових справ витрачали до 270 млн аркушів паперу на рік. При такій організації була висока ймовірність помилок через "людський чинник" і технічних збоїв.
За словами чиновників, Єдина інформаційна система соціальної сфери (ЄІССС) і перебудова процесів кардинально змінює цю ситуацію.
Здобувачеві потрібно подати заяву у виконавчий орган територіальної громади, в Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або на портал "ДіЯ". Звернутися по допомогу можна, не виходячи з дому, і отримати її через кілька днів. Перевірка даних, визначення права на допомогу і формування платіжних документів відбувається в автоматичному режимі.
Весь процес від подачі заяви до отримання допомоги скоротиться до 1-2 днів, а замість 9-10 фахівців обробкою справи людини займаються тільки три фахівці. Тепер між людиною, яка потребує допомоги, і державою зникнуть всі проміжні ланки і буде пряма електронна комунікація.
Нагадаємо, "Апостроф" повідомляв, що Мінцифра анонсувала субсидії, пенсії та соцдопомогу і ще десятки нових послуг в "Дії".