RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

21 грудня

Всі новини

Зникнення зв'язку через обстріл: мобільні оператори описали ситуацію

Мобільні оператори як можуть готуються до можливого повторення сценарію 23-25 листопада, коли українці через російські ракетні атаки залишились без зв'язку та інтернету, хоча й визнають, що не "всесильні".

Про це пише ресурс AIN.

Київстар

Компанія "Київстар" використовує усі доступні технічні ресурси для продовження роботи послуг зв’язку в умовах повного знеструмлення. Зокрема в Києві та області компанія почала встановлювати на базових станціях акумуляторні батареї з більш тривалим часом дії, до 6 годин автономної роботи.

Читайте також: Як підсилити сигнал зв'язку на телефоні під час відключення світла: корисні поради

Однак ключовим фактором для роботи мобільних мереж все одно є стабільне енергопостачання, оскільки для підзарядки АКБ необхідно 24-48 годин й у даній ситуації батареї просто не встигають заряджатись, що призводить до зменшення часу роботи базової станції.

Під час блекаутів компанії потрібно 50-60 тисяч літрів бензину для заправки дизельних генераторів. Тому, як наголошують представники оператора, створення як мінімум, тижневих резервів палива є дуже важливим для роботи телеком-мереж.

Супутниковий зв'язок "Стaрлінк" може працювати на зовнішніх акумуляторах, але обмежений час, тому також потребує сталого електроживлення.

Vodafone

Під час масштабних відключень електроенергії Vodafone може забезпечувати роботу ядра мережі, зберігати роботу транспортної мережі, що з’єднує ядро мережі з іншою частиною мережі країни.

Компанія залучає всі наявні генератори для забезпечення роботи базових станцій для покриття міста. Утім, усі майданчики охопити неможливо, адже у Києві їх декілька тисяч.

Й навіть за умови наявності достатньої кількості генераторів жоден оператор не зможе власними силами одночасно доставити їх до кожного майданчика та вчасно заправляти. Крім того, багато об’єктів зв’язку розташовані на дахах, де встановити стокілограмовий генератор неможливо.

Тому Vodafone активно залучає партнерів до спільного використання стаціонарних ДГУ, оскільки це дозволить збільшити карту покриття на випадок відключень і збільшити доступність сервісів.

У оператора розробили спеціальні сценарії роботи мережі для кожного міста під час тривалих відключень: щоб за допомогою меншої кількості базових станцій підтримувати покриття в усіх районах населеного пункту, щоб залишатися на зв’язку.

Також компанія Vodafone готова забезпечувати роботу мережі у столичному метрополітені, яке має гарантоване живлення.

lifecell

Потреба компанії lifecell в генераторах значно перевищує їх наявність, тому оператор намагається збільшувати їх кількість, закуповує нові акумуляторні батареї та паливо, щоб підтримувати зв’язок під час відключень електроенергії.

У найближчі місяці lifecell планує закупити ще 150 генераторів, чого явно недостатньо, адже відсутність електроенергії відчувають тисячі базових станцій по всій території України.

Як пояснили у компанії, під час довготривалих відключень фізично неможливо одночасно забезпечити всі базові станції генераторами, тому lifecell у першу чергу забезпечує функціонування найбільш важливих ділянок – опорних сайтів, які можуть підтримувати найбільший відсоток покриття, завдяки підключенню їх до генераторів.

Генератор може підтримувати роботу базової станції, допоки у ньому є паливо, а поруч є людина, яка регулярно зможе його поповнювати до моменту, поки не будуть полагоджені електромережі.

Для підтримки роботи однієї базової станції від генератора необхідно 100 л дизельного палива на добу.

Нагадаємо, Держспецзв'язку надавало рекомендації, що робити в критичній ситуації без мобільної мережі.