Українці знайшли цікавий та практичний спосіб того, як можна зекономити на квитках на потяг за кордон.
Про це пише "Апостроф", посилаючись на LIGA.net.
Суть лайфхаку, що дозволяє економити на квитках за кордон, полягає у тому, щоб розбити подорож на частини. Тобто купувати один квиток до найближчої до кордону зупинки в Україні, а інший - вже до пункту призначення за кордоном. В такому випадку загальна вартість поїздки буде значно нижчою.
До прикладу, на Facebook-сторінці користувачка Яна Кобзар розповіла, як перевірила цю схему на квитках "Київ – Кишинів" та "Київ – Могилів-Подільський – Кишинів":
"Я так завжди купую квитки на Київ – Кишинів. Розбиваю на Київ – Могилів-Подільський, Могилів-Подільський – Кишинів. На 1000 грн виходить дешевше. Але часто треба пересаджуватися на кордоні в інший вагон, прикордонники лаються".
Інша користувачка - Уляна Дідич - розповіла, як можна зекономити на квитках маршруту "Запоріжжя - Перемишль". За її розрахунками, вартість із Запоріжжя у Львів орієнтовно складає 860 грн, а зі Львова до Перемишля – близько 700 грн. Разом – 1560 грн. В той час "прямий" квиток потягом Запоріжжя – Перемишль вартуватиме 2670 грн.
Українку Світлану Книш вразила також економія за квитки "Полтава – Хелм", на яких можна зекономити майже 1000 гривень, якщо розділити подорож:
"Нічого собі! Хто б міг подумати! Перевірила на потязі Полтава – Хелм – 2422 грн, а Полтава – Ковель – Хелм — 1490 грн, на той самий потяг! Різниця — 932 грн".
На запит LIGA.net щодо такого ціноутворення за вказаними напрямками в АТ "Укрзалізниця" вказали, що тарифи на перевезення пасажирів у міжнародному сполученні Схід – Захід встановлюються відповідно до "Особливих умов міжнародних перевезень (SCIC) – для поїздок за проїзними квитками у сполученні Схід – Захід (EWT)".
"Умовами передбачено встановлення знижок (знижувальних коефіцієнтів) до граничних тарифів, що забезпечує ефективне ціноутворення конкурентоспроможних та економічно обґрунтованих тарифів. Відповідно до цієї угоди, кожна з держав на своїй території встановлює знижку до тарифів на перевезення пасажирів. Таким чином, вартість проїзду в міжнародному сполученні складає суму вартості проїзду своєю територією кожної країни та розраховуються в євро відповідно до курсу, встановленого на день оформлення проїзного документа", - йдеться у матеріалі.
Тобто за умов, якщо людина вирішує "поділити" поїздку, то частину дороги по території України можна проїхати за внутрішніми тарифами (дешевше), а іншу частину - за міжнародними тарифами. Натомість подорож одним квитком обійдеться за дорожчими міжнародними тарифами.
Проте в цій схемі є "слабке місце" - дефіцит у певні періоди року чи дні самих квитків на потяги міжнародного сполучення.
Раніше "Апостроф" також писав, що "Укрзалізниця" повідомила про старт продажу квитків на анонсований новий поїзд №9/10 сполученням Київ – Будапешт.