RU  UA  EN

Неділя, 22 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Суспільство

Новини

22 грудня

Всі новини

Покотушки по першому снігу: п'ять головних помилок водія

Взимку багато хто критикує шляховиків. Причому це часто буває цілком заслужено. Проте, задля справедливості, треба зазначити, що і багато водіїв зустрічають сніг і холод так, ніби це з ними сталося вперше.

Портал Auto.ria. розповів про п'ять помилок, які водії роблять під час зимової негоди найчастіше.

5. Їзда на непідготовленій до зими машині

Багато пов'язаних із цим закликів і доводів часто здаються водіям підступами маркетологів, які хочуть просто "розвести" вас на гроші. Але їзда на літній гумі взимку, або ж з лампочкою, що перегоріла, у фарі, пошкодженими "двірниками" - це дуже безглуздо. Пам'ятайте, що навіть якщо ви примудритеся вчасно зупинитися перед пішохідним переходом на літній гумі, за вами може виявитися "такий же, як ви". І якщо він не такий уважний і везучий, то це може призвести до неприємностей чи навіть справжньої трагедії.

Потрібно регулярно стежити за залишковою глибиною протектора на зимових шинах свого автомобіля. Якщо менше 4 мм, то ця шина вже не може вважатися зимовою.

Також потрібно перевіряти рівень рідини у бачку омивача. Причому взимку там має бути не вода, а щось, що не замерзне. Сумніваєтеся у працездатності акумулятора - киньте в багажник кабель для прикурювання: водії все ще не розівчилися допомагати один одному.

4. Повний привід не дає вам "невразливість"

Повний привід звичайно дає деякі переваги. Ви, практично завжди, без проблем рушите з місця на сніговій каші, або ж виберетеся з присипаною снігом парковки. Але такі плюси часто вселяють водіям хибне почуття повної захищеності та всесильності.

Насправді під час маневрів можна не вписатися в поворот. Якою б досконалою не була система розподілу тяги між осями і колесами, успіх при маневрах залежить від величезної кількості факторів. Це і, знову ж таки, якість протектора, швидкість вашого руху, обрана траєкторія і так далі за списком.

Закони фізики ніхто не скасовував. Саме через них керувати повнопривідним автомобілем при заметах навіть складніше, ніж у випадку авто із заднім або переднім приводом. Особливо якщо ваші навички поведінки у подібних ситуаціях ще не відпрацьовані. Їх можна отримати, пройшовши курси контраварійного водіння.

3. Притискатися

Одним із ключових елементів безпеки при керуванні є дотримання дистанції між транспортними засобами. Особливо, якщо це перший сніг. У такий період водійське чуття ще не набуло загубленої за теплу пору року гостроти. У місті транспорт часто рухається впритул один до одного, що докорінно не вірно.

Згідно з Правилами, водій зобов'язаний вибирати безпечну дистанцію в залежності від умов руху (наприклад, не менше 30 м при швидкості їзди 60 км/год по сухому асфальту), хоча зазвичай розрахунки зводяться до правила двох секунд: тримайтеся від наступного перед вами автомобіля на відстані, яку проїжджаєте за 2 секунди. Причому взимку з об'єктивних причин цю дистанцію краще подвоїти.

2. Не "бийте" по гальмах

Ця порада була б на першому місці років 15 тому, але навіть зараз, в епоху майже повального обладнання легковиків антиблокувальною системою гальм (ABS) вона не втрачає актуальності.

Багато недосвідчених водіїв, відчувши ознаки слизької поверхні під колесами, насамперед рефлекторно тиснуть на педаль гальма. Але це не найкращий спосіб вийти із ситуації та благополучно зупинитися. Якщо різко "вдарити" на педаль гальма, навіть обладнаний ABS автомобіль можна відправити в занос (система стабілізації ESP поки є не на всіх авто).

Просто потрібно плавно скидати швидкість тягою (підняттям "тапочки") при наближенні до перехрестя або повороту. Тоді для повної зупинки не доведеться різко гальмувати.

Також в умовах зимової негоди однією з найгірших помилок є спроба "проскочити на миготливий". навіть якщо пощастило з проїздом перехрестя, екстрена зупинка може знадобитися одразу за ним (пробки). Загалом, так: скидайте швидкість заздалегідь; на машинах з ABS гальмуйте твердо, рівномірно (щоб електроніка та виконавчі механізми встигли зробити свою роботу) і будьте готові до виконання неминучого маневру (гальмівний шлях на слизькому покритті збільшиться, зате з вами залишиться керованість). Водіям машин без ABS доведеться згадувати призабуту за літо техніку уривчастого гальмування.

1. Не "женіть"

Надмірна швидкість є першим ворогом безпечної їзди за умов зими. Особливо якщо це стосується періоду перших снігопадів. Занадто швидка їзда часто стає причиною того, що водії не можуть вибратися з раптової колотнечі. Через це скорочується час на реагування, швидко скорочується дистанція до перешкоди, збільшується гальмівний шлях. Усе це підвищує ймовірність втрати контролю над транспортним засобом. Погана справа — нехитра: на холодній мокрій або покритій сніговою кашею поверхні гальмівний шлях може збільшитися в 4-8 разів у порівнянні з сухим асфальтом, а якщо ще й швидкість була надто високою...

При цьому потрібно пам'ятати, що абсолютно точної "методички" про правильну їзду в зимовий час просто не існує. На початку зими, після сприятливого теплого періоду та дощової осені, всі водії мало не наново згадують особливості їзди снігом.

Раніше ми також публікували важливі поради автолюбителям по переобувці автомобіля на зимову гуму.