Хоча синоптики прогнозують м'яку зиму, морози все ж таки будуть. Таку погоду дуже не люблять двигуни внутрішнього згоряння на автомобілях.
Чи потрібно прогрівати двигун у мороз, розповів AMPERCAR.com.
Основна проблема в тому, що будь-яка моторна олія при негативній температурі починає густіти. Через загусання олії тертя у двигуні відбувається "всуху", що загрожує двома проблемами: прискоренням зносу компонентів двигуна та збільшенням витрати пального.
Щодо прогріву двигуна є як прихильники, так і противники. Щоб відповісти на це питання, потрібно провести серію експериментів та порівняти дані бортового комп'ютера. Як приклад, автоексперти взяли дані одного популярного європейського автомобіля стандарту Євро-4 від 2005 року випуску з двигуном 1.6 літра, що працює в режимі від будинку до роботи в умовах, коли за вікном -15 С.
Читайте також: Прогрівання мотора авто взимку: як досягти потрібної температури
Без прогрівання. Автомобіль завели у мороз і одразу поїхали. Витрата палива зі стандартних 6.5 літрів одразу підскочила до 10 літрів. За 5 км їзди витрата до норми не опустилася, зупинившись на 6.8 літрах. Витрачено 0.45 літра пального.
Прогрівання 5 хвилин. На холостих перед відправкою витрата становила 1.3 літра, з початком руху піднялася до 7,6 л, а після 5 км поїздки опустилася до 6,6 л. В результаті було витрачено 0.55 літрів пального.
Прогрівання 10-20 хвилин. Витрата на холостих 2.5 літра, через 10 хвилин опустилася до 0.9 літра на холостих. Ще за 10 хвилин – 0.8 літрах. При їзді витрата склала до 6.4 літрів на 100 км шляху. Таким чином, з урахуванням пробігу 5 км по місту та прогріву було витрачено 0.33 + 0.45 = 0.8 літра пального.
Раніше "Апостроф" публікував поради та заборони для безпечного водіння автомобіля взимку.