RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

Торгівля талонами замість техогляду: як в Україні боротимуться з корупцією під час проходження ТО

Досі не вирішено досить багато важливих питань в організації техогляду транспортних засобів, який повертають в Україну у 2023 році, що є важливою причиною того, чому його ще не затверджено.

Про це пишуть профільні ресурси.

Наприклад, навіщо новому власнику знову проходити техогляд, адже це зайве. У країнах ЄС талон дійсний протягом всього терміну, незалежно від кількості власників.

Також не допрацьована система, яким чином зацікавлені сервіси мають отримувати дозвіл чи сертифікацію на проведення робіт. Немає жодного захисту від ситуації, коли чиновники блокують заявки інших компаній, проштовхуючи пов'язану з ними.

Читайте також: Все залежить від віку авто: як часто потрібно буде проходити техогляд в Україні

Також не виключена корупція у самих діагностичних центрах. Ця ситуація вже існує на ринку техоглядів для комерційних автомобілів. Є центри, які нібито перевіряють по 500-600 автомобілів щодня й на це закривають очі, адже ці компанії пов'язані з кимось, хто знаходиться при владі.

Сьогодні техогляд має обов’язкову фотофіксацію, але її вимоги обходять за допомогою фотошопу. Тож деякі сервіси й досі просто "торгують талонами".

Розв’язати зазначену проблему могла б відеофіксація з надсиланням даних перевірок зі стендів у державні "хмарні" бази даних. Але останнє сильно здорожчує та ускладнює процес й зменшує кількість охочих надавати такі послуги.

Втім відеофіксація обов'язково буде, тому обдурити систему стане складніше.

Також обіцяють, що будуть затверджені норми часу для перевірки кожного типу авто. І влада контролюватиме сервіси, порівнюючи їх пропускну здатність та кількість авто, які пройдуть техогляд.

Нагадаємо, в обов'язковому техогляді можуть відмовити за п'ятьох причин або якщо є ряд несправностей у транспортному засобі.