Сучасні автомобілі використовують все більше масла й водії постійно доливають його, ризикуючи нарватися на підробку.
Про те, як часто потрібно міняти оливу, "Апострофу" розповіли експерти-автовласники.
В інструкції з технічного обслуговування кожного автомобіля надаються рекомендації виробника про те, коли необхідно міняти моторне масло.
Читайте також: Як уникнути іржавіння кузова авто: поради професіоналів
Підвищеній витраті масла сприяє підвищений ступінь стиснення та збільшення ефективного тиску в циліндрах. Це спрощує прорив газів через поршневі кільця у відстійник, а звідти через вентиляцію до камери згоряння. Дається взнаки і наявність турбокомпресора - навіть з новим турбокомпресором певна кількість масла надходить в компресорну частину і, відповідно, в циліндри.
Ще однією поширеною причиною підвищеної витрати оливи є тривала їзда на великій швидкості.
Чи небезпечна олива з низькою в'язкістю? Більшість сучасних двигунів мають компактну конструкцію з вузькими масляними каналами, розроблені спеціально для малов'язких масел – 0W-20, які дещо знижують витрати палива. Але для двигунів із відносно великими зазорами – від конструктивно старих до сильно зношених, такі масла шкідливі.
Масляні помпи не створять необхідного тиску, а необхідний масляний клин між фрикційними деталями не сформується. Таким чином, з'являється "маслянистий" голод, який швидко зруйнує двигун.
Можна умовно вважати, що малов'язкі масла не повинні використовуватися в двигунах нижче за третій екологічний клас.
У заводських інструкціях виробники, щоб уберегти себе від претензій, навіть називають високу витрату масел "прийнятною". Це "нормальний" 1 літр на 1500 км. і навіть літр на 1000 км. при запуску двигуна в складних умовах. Це дуже великі цифри. Тим не менш, працюючий двигун, що не використовується в гоночних умовах, повинен споживати масло таким чином, щоб уникнути дозаправки.
Однак у будь-якому випадку масло слід міняти, а не покладатися на те, що при доливанні навіть у серйозних кількостях все буде гаразд і двигун отримує необхідне мастило.
По-перше, при заміні оливи ми також змінюємо масляний фільтр. Таким чином, двигун зможе працювати хоча б частину часу на гарному маслі з хорошими властивостями. Часто буває так, що масло майже не горить з першого разу після заміни, а потім починає інтенсивно витрачатися. Це говорить про те, що воно втратило свої властивості і потребує заміни.
Відходи є наслідком того, що умови більше не відповідають якості масла. Це може бути при більш завантаженому режимі водіння, а також у низькій якості або неправильному виборі оливи. Справа в тому, що деякі автомобілі, особливо старшого віку, мають проблеми із запуском двигуна взимку.
Чи є сенс використовувати магніти для очищення моторного мастила? У кожному автомобілі використовується очищення масла від частинок залізовмісних сплавів - магніти розміщуються у всіляких редукторах, включаючи варіатори. Але цей спосіб рідко використовується в двигунах, оскільки масло змінюється набагато частіше, ніж у коробці передач, а фільтр заважає бруду.
Відповідним місцем, де варто ловити вироби зносу заліза та сталі, є картер двигуна. Масло звідти надходить у насос і потім у фільтр. Якщо встановити магнітну заглушку в отвір зливу масла зменшення зносу насоса, можна виявити, що "їжак" із частинок заліза утворився на магніті під час заміни.
Можна також прикріпити магніти до сталевого корпусу фільтра. Метод дозволяє запобігти попаданню частинок у нафтопровід у момент відкриття перепускного клапана, що відбувається у перший момент після запуску двигуна на холоді.
Нагадаємо, раніше ми писали про типові помилки автовласників, які "вбивають" машину взимку.