RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

"Погода" в салоні авто: як правильно використовувати кондиціонер та клімат-контроль навесні та влітку

Незважаючи на те, що нинішня погода поки що далека від ідеальної, справжня весна та літо обов'язково прийдуть, а у теплий період дуже важливо приділити увагу кліматичній системі автомобіля.

Про це нагадує ресурс autogeek.

При експлуатації кондиціонера та клімат-контролю потрібно зважати на особливості погоди за бортом. Через підвищення середньодобові температури навколишнього повітря завжди зростає навантаження на кліматичну установку: вона вмикається частіше і працює довше. Окрім того, збільшення у повітрі різноманітного пилу і сміття пришвидшує забруднення ключових елементів системи – радіатора-кондиціонера і салонного фільтра.

Читайте: Весна може впливати на автомобіль: як підготувати авто після зими

Тому на початку весни потрібно відвідати СТО, де кваліфіковані спеціалісти проведуть профілактичний огляд системи та, за необхідності, усунуть усі можливі проблеми.

Типові проблеми в роботі "клімату" після зими

Автомобільний кондиціонер не "холодить" або ж відмовляється працювати на повну потужність, а компресор видає нехарактерний гул? Ці проблеми в роботі кліматичної установки часто виникають саме після зими, коли система працювала на обігрів, використовуючи тепло двигуна, а тепер має виробляти холод.

Якщо система кондиціонування не забезпечує необхідний рівень "холоду", найвірогіднішою причиною є витік хладагенту (фреону) з системи через корозію металевих трубок або зношення ущільнень.

Також зниження ефективності роботи може статися через забруднення радіатора кондиціонера, що протягом зими "назбирав" дорожній бруд. Ще одна сезонна "хвороба" може вразити компресор кондиціонера, який взимку недостатньо змащується мастилом й потім починає "гуркотіти".

Підтримка систему кондиціонування у справному стані

Потрібна періодична заміна фреону. За недостатнього тиску фреону система кондиціонування автомобіля не здатна працювати належним чином. Також зростає ризик заклинювання компресора через недостатнє змащення мастилом. Тиск фреону необхідно перевіряти не рідше разу на рік, а найкраще це зробити якраз перед початком весняно-літнього сезону.

Періодична заміна салонного фільтра. Весною та влітку у повітрі значно зростає кількість дрібнодисперсних часточок, через що салонний фільтр поступово забивається, погіршуючи ефективність системи кондиціонування.

Чищення радіатора кондиціонера. Радіатор кондиціонера також потерпає від бруду та сміття, що накопичуються на його поверхні. Від цього падає ефективність роботи компресора. Щоб підтримувати на належному рівні теплообмін між атмосферним повітрям та робочим газом системи кондиціювання, стільники радіатора кондиціонера необхідно періодично чистити. Найкраще це робити на СТО спеціальним обладнанням – струменем стисненого повітря або води невисокого тиску.

Чищення системи вентиляції салону. Також гарним профілактичним заходом є чищення салонної системи вентиляції. Спеціальні очисні аерозолі або парогенератори ефективно знищують шкідливі мікроорганізми та видаляють пил в повітропроводах та вентиляційних решітках.

Утім, правильна експлуатація системи кондиціонування автомобіля не обмежується лише своєчасною заправкою хладагента та чищенням радіатора. До складу кліматичної установки входять елементи, що потребують періодичної заміни. Зокрема, це приводний ремінь кондиціонера та ресивер-осушувач, який потрібно замінювати кожного разу, коли в системі кондиціонування відбувається заміна хладагенту. Також це потрібно робити при розгерметизації системи кондиціонування з будь-якої причини, адже адсорбент, що знаходиться в системі кондиціонування, при контакті з навколишнім повітрям насичується вологою, внаслідок чого втрачає свої робочі властивості.

Правильна експлуатація системи кондиціонування автомобіля

Потрібно регулярно використовувати кліматичну установку, що виключає пересихання численних ущільнювачів – вони змащуються спеціальним мастилом, що є в системі.

Після того, як салон після тривалої стоянки у літню спеку розжарюється, водій зазвичай одразу вмикає кондиціонер на максимум й для зменшення навантаження бажано спочатку провітрити машину протягом 1–2 хвилин.

Встановіть захисну сітку на радіатор кондиціонера, яка вбереже його від засмічення комахами та пошкодження камінцями, що летять від автомобілів попереду.

Раніше ми писали, як вивести плями від бензину з одягу.

  • Вас може зацікавити:

Як очистити колісні диски від нальоту: поради досвідчених водіїв

Як приготувати "залізного коня" до весни: поради водіям

Як не допустити смуг на лобовому склі авто: лайфхаки досвідчених водіїв