RU  UA  EN

Вівторок, 4 лютого
  • НБУ:USD 41.35
  • НБУ:EUR 42.60
НБУ:USD  41.35
Світ

Новини

4 лютого

Всі новини

​Європейські та американські судновласники постачали танкери російському тіньовому флоту

Фото: dw.com

До складу російського тіньового флоту, що експортує нафту з РФ в обхід міжнародних санкцій, входять 230 танкерів, які раніше належали компаніям зі США та Європи.

Про це свідчать результати розслідування міжнародного журналістського консорціуму, пише DW.

Розслідувачі з'ясували, що ці судна, що становлять понад третину тіньового флоту, продали Росії вже після її повномасштабного вторгнення в Україну, тобто коли ціни на танкери, що були у використанні, зросли вдвічі порівняно з роком перед початком війни.

А продаж суден приніс їхнім колишнім власникам, зокрема німецьким, мільярди євро. Приміром, з 2022 до 2024 року в Росію продали 11 танкерів, які раніше належали німецьким судноплавним компаніям. Нині ж вони - частиною тіньового флоту Росії. Тільки на цих угодах власники судів заробили близько 200 мільйонів євро.

Зокрема, у розслідуванні згадується продаж танкерів судноплавними компаніями Schulte та Chemikalien Seetransport GmbH з Гамбурга, а також Salamon AG із Дортмунда.

"Продаж танкерів у тіньовий флот не є протизаконним. Однак судновласники, які укладають такі угоди, мали чітке уявлення про те, куди в результаті потраплять ці танкери", - стверджує експерт галузевої служби Lloyds List Intelligence Мішель Бокман.

Натомість Асоціація судновласників Німеччини (VDR) назвала журналістам їхні дані "тривожним розвитком подій". Мовляв, продаж суден має бути з належною відповідальністю, особливо з огляду на геополітичну напруженість. А прибуток від продажу танкерів не повинен шкодити безпеці чи етичним принципам.

Також "Апостроф" писав, що у січні 2025 року США запровадили нові санкційні обмеження проти трьох десятків російських нафтосервісних підприємств.