RU  UA

Вівторок, 3 грудня
  • НБУ:USD 41.30
  • НБУ:EUR 43.35
НБУ:USD  41.30
Інфраструктура

Платній парковці у дворах Києва бути - радник заступника голови КМДА розповів про деталі

Хто не платитиме за парковку в дворах, а кому доведеться розщедритися

Хто не платитиме за парковку в дворах, а кому доведеться розщедритися Віталій Селик Фото: facebook.com/selykv

Днями в ЗМІ з'явилися повідомлення про те, що всі паркомісця в Києві стануть платними. Включаючи ті, які знаходяться у дворах у віддалених спальних районах столиці. Ці новини очікувано шокували автолюбителів, адже в липні істотно підвищилися тарифи на парковку: ціна години парковки в I зоні (центр міста) виросла з 10 до 35 гривень, а тариф години стоянки в II зоні (велелюдні громадські місця, ринки, метро) піднявся з 7 до 25 гривень. Так що ж насправді відбувається з паркувальними послугами в Києві? Чи доведеться жителям столиці платити за стоянку на ділянці біля власного будинку? Чи будуть пільги? На ці питання в інтерв'ю "Апострофу" відповів радник заступника голови КМДА, голова столичної Ради з урбаністики ВІТАЛІЙ СЕЛИК.

- Віталій, головне питання, яке зараз турбує більшість автомобілістів столиці: чи потрібно буде платити за парковку в дворах житлових будинків? Адже у багатьох водіїв немає власних гаражів і люди залишають свої автомобілі там, де вони живуть і не платять.

- Зараз місто працює над системою резидентської парковки, яка, зокрема, враховуватиме інтереси всіх жителів Києва. Але потрібно розуміти, що в Києві вже перевищено кількість автомобілів, в порівнянні з тим, що місто може витримати. Тому розглядається можливість того, що може бути платна парковка і у дворах. Не потрібно забувати, що в більшості своїй двори - загальна територія всіх киян і всі кияни платять спільно за асфальтування цих дворів.

- Але ж мешканці будинків платять окремо комунальні послуги за СВОЮ прибудинкову територію.

- Те, що вони платять 200-300 гривень за обслуговування прибудинкової території, вони платять виключно за прибирання біля свого будинку. Наприклад, є магазин і він прибирає біля себе якусь територію, той же тротуар. Але цей тротуар не належить магазину. Магазин не може самовільно поставити там літній майданчик або холодильник. Він повинен обов'язково узгодити це з мерією і заплатити певні кошти за оренду ділянки.

Всі ті паркомісця, які є в старих кварталах міста, я нагадаю, були розраховані для так званої гостьової парковки. Тобто розраховані на те, що жителі будинків під'їдуть, припаркують свій автомобіль, вивантажать меблі і поїдуть далі. Або до мешканців будинку приїдуть гості і припаркуються. Тоді був розрахунок на те, що всі водії міста матимуть або особистий гараж, або приватне куплене паркомісце. На прикладі старої забудови і забудови 90-х можна пояснити, що перед будинком знаходиться 10-20 паркомісць на 100-200 квартир. Це ж не справедливо по відношенню до 90% мешканців будинку, адже всі ж платять за прибудинкову територію, а паркується 10%. А чи справедливо, що одні люди купили собі гараж або паркомісце в підземному паркінгу, а інші паркуються безкоштовно?

Так, зараз в місті існує система, коли люди безкоштовно можуть залишати на місяць автомобіль біля свого будинку. Але, по-перше, вони займають місце потенційних гостей інших мешканців будинку, які не можуть під'їхати. А, по-друге, ми бачили ситуації, коли в деяких житлових комплексах банально швидка або пожежники не можуть проїхати через те, що автомобілі припарковано в два ряди. Це все потрібно унормувати.

- А якщо прибудинкова територія належить ОСББ? Членам ОСББ також потрібно буде платити місту за парковку?

- Ні. Ми говоримо про ситуацію, коли прибудинкова територія не оформлена і не закріплена за мешканцями будинку. Якщо це сучасний ЖК, у якого прибудинкова територія вже своя, або було створено ОСББ і оформлена земельна ділянка, то жителі таких будинків можуть робити все що хочуть, в рамках закону, звичайно. Вони можуть побудувати там парковку і зробити її абсолютно безкоштовною для всіх або безкоштовною тільки для мешканців будинку, поставивши шлагбаум. Або вони взагалі захочуть засипати асфальт землею і зробити гарний зелений сквер перед будинком, а паркуватися будуть в інших місцях.

- Але ж платити за стоянку біля будинку людям, які там живуть, очевидно буде накладно. Чи будуть для них якісь пільги?

- Ми розуміємо, що для мешканців будинку повинні бути якісь пільги і аналізуємо досвід країн Європи, які до цього прийшли 20-30 років тому. Ми виберемо найкращу модель для жителів, щоб вони мали можливість на пільгових умовах паркуватися навколо своїх будинків.

Але в першу чергу така система буде вводитися для центральних районів, де парковками у дворах користуються працівники сусідніх офісів, а не жителі будинків. Працівники офісів паркують всі двори і самі жителі будинків дуже часто скаржаться. Адже замість того, щоб мати якусь вільну територію перед своїм будинком, де вони можуть погуляти з дітьми або просто посидіти на лавочці біля під'їзду, люди змушені вдихати вихлопи автомобілів, які цілими днями їздять у них у дворі. Або знову-таки, не дають можливості самим мешканцям будинку припаркуватися у себе на подвір'ї.

- Як це буде виглядати технічно? Місто просто прийде у двір і скаже, що з завтрашнього дня парковка у дворі платна, або все-таки парковка повинна бути обладнана: зроблена розмітка, встановлені відповідні знаки.

- У нас знаки в пріоритеті. Навіть якщо є розмітка, але немає знаків, то платити за парковку на цій ділянці не потрібно. Крім того, якщо буде розмітка і знак, то всі такі паркомісця будуть внесені в систему "Київ цифровий" (мобільний додаток для оплати послуг паркування, - "Апостроф") і можна буде побачити, де парковка платна, а де ні.

Найближчим часом місто представить систему абонементів і систему резидентської парковки, що дозволить більш зручно оплачувати парковку. Всі гроші від паркування будуть направлятися до міського бюджету, а 60% цих коштів планується направляти на розвиток міського транспорту. Контроль за паркуванням здійснюватимуть виключно муніципальні інспектори з паркування, які не збиратимуть кошти, а тільки перевірятимуть, чи заплатила людина за послугу на платному майданчику.

- Чи вистачить інспекторів на багатомільйонний Київ? Адже зараз багато водіїв, залишаючи своє авто на платному місці по факту не платять за нього, бо знають, що інспекторів мало і ймовірність штрафу невисока.

- Ми проаналізували досвід американських і європейських міст, де подібні системи були впроваджені 30-40 років тому і визначили, що для Києва досить буде близько 300 інспекторів. І зараз їх кількість як раз збільшується. Зараз проводиться конкурс на добір інспекторів з паркування. Місто готове їм платити гідну зарплату: понад 20 тисяч гривень. Це все робиться для того, щоб в місті був наведений порядок з парковками.

Якщо буде більше платних і дорогих місць в центрі, значить менше автомобілів заїжджатиме в центр і буде комфортніше пересуватися дорогами міста. Ми проаналізували європейські дані і всі вони сходяться на тому, що якщо в місті парковка дешева, то припарковані всі місця в центрі і близько 30% трафіку складають автомобілі, які просто об'їжджають квартали в пошуках паркомісць. Тобто це трафік не тих людей, які їдуть у справах з точки А в точку B, а просто кружляють по центру. Тому в багатьох містах Європи і Америки прийшли до того, що принцип тарифу за парковку повинен бути таким, щоб завжди було вільно близько 20% паркомісць. В такому випадку, автомобілю, який заїжджає в центр міста, не потрібно крутитися в пошуках місця.

Бажання міста зробити платну парковку - довгострокова перспектива, яка буде запроваджуватися поетапно з обговореннями. Але це робиться для того, щоб всім жителям міста було комфортно.