RU  UA  EN

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Політика
Погляд

Катастрофа Boeing на Донбасі: Росію будуть дотискати повільно

Не можна виключати масштабні катастрофи на Донбасі, які будуть відбуватися внаслідок помилок виконавців

Не можна виключати масштабні катастрофи на Донбасі, які будуть відбуватися внаслідок помилок виконавців Фото: EPA/UPG

До третьої річниці катастрофи малайзійського Boeing рейсу МН-17 над Донбасом в Росії озвучили інформацію про те, що напередодні трагедії РФ закрила повітряний простір для польотів цивільних літаків неподалік від кордону України. Чи варто довіряти таким заявам і що буде з тими, хто причетні до катастрофи, "Апострофу" розповів військовий експерт Олексій Арестович.

Абсолютно невідомо, чи відповідає дійсності інформація про те, що Росія закрила повітряний простір напередодні трагедії з Boeing. Це може бути вкидання в рамках інформаційно-психологічної спецоперації. Тому, якщо робити висновки з цієї інформації, то потрібно переконатися, що це дійсно так.

Якщо ж це дійсно так, ми розуміємо, що вони перекидали комплекс (із якого й було збито літак, - "Апостроф") на театр військових дій. Він вражає на дуже великих висотах, у тому числі перекриває всі висоти цивільних літаків. Вони перекидали "Бук" не просто для краси. Це була фаза, коли ми активно наступали. Значить вони направляли з метою повітряної боротьби з нами. Зрозуміло, що вони перекривали повітряний простір. Вводили так званий НОТАМ (інформація, що оперативно поширюється, про зміни в правилах проведення та забезпечення польотів та аеронавігаційної інформації, - "Апостроф"). Це робиться, коли військові закривають небо перед бойовими пусками ракет. Враховуючи, скільки в цьому регіоні сталося катастроф, цілком можливо, що вони не хотіли збити цивільний літак і тому перекрили. Якщо, підкреслюю, це відповідає дійсності.

Збили Boeing внаслідок помилки. Вони могли подумати, хоча технічно дуже складно переплутати цивільний літак з військовим за приладами об'єктивного контролю, що наш військово-транспортний літак став в ешелон цивільних суден, щоб проскочити таким чином. Оскільки наведення було, швидше за все, від агента, та й комплекс перекидали за повідомленням агента. Тобто вони готувалися заздалегідь збити літак. Вони прийняли рішення проводити пуск, думаючи, що наш транспортник замаскувався під цивільний літак за характеристиками польоту. Але наш транспортник Ан-32, який вони чекали, ніколи не підніметься на таку висоту, тим більше з вантажем.

Не можна виключати масштабні катастрофи на Донбасі, які будуть відбуватися в результаті помилки виконавця. Там 50 тисяч військових мужиків, з військовими штуками, призначеними для вбивства. Танк може бути добрим, але він вміє чавити та вбивати. Інша справа щодо комплексів ППО. Там вже немає таких далекобійних комплексів, хоча вони і тримають там угруповання ППО, але це вже комплекси малої дальності. Звичайно, там є "Панцирі" (самохідний зенітний ракетно-гарматний комплекс (ЗРГК), - "Апостроф"), які можуть дістати вище. Але вже всі зробили висновки, і тепер там не літають літаки, тому виключається можливість таких трагедій.

Якби не ситуація з Boeing, то Захід ще довго не помічав би, що відбувається на Донбасі, все спускав би на гальмах і ще чотири роки висловлював би стурбованість.

Думаю, що виконавців теракту вже немає в живих. Ніхто не буде їх тримати, щоб вони давали свідчення. Заходу нічого не варто знайти їх, дати 8-10 мільйонів доларів, перевезти і зберегти сім'ю, пустити їх по програмі захисту свідків так, щоб їх ніхто ніколи не знайшов, а люди розбагатіють і будуть мільйонерами. На це Росія вже піти не може. Тому всі вони загинули від побутового газу або в автокатастрофах.

Що стосується долі тих, хто займає посади вище, то там кругова порука. Їх знищувати не будуть. Як тільки ти вбиваєш якогось генерала, то інші генерали будуть незадоволені і почнуть захищатися. Генерали - це не беззуба публіка. Тому доводиться йти на компроміс. Вони все життя йдуть через кров та насилля, тому звикли нав'язувати волю противнику. Це корпорація, і ніхто з ними сваритися не буде. Він [Путін] їх буде покривати.

Трибунал (по катастрофі МН-17, - "Апостроф") може тривати 10-12 років. За цей час обставини в світі і Росії настільки зміняться, що передбачати її не має сенсу. У чому я впевнений, так це в тому, що провина рано чи пізно буде доведена. А ось спроба притягти Росію або накласти санкції, контрибуцію - це непроста і дуже довга історія. Інша справа, що Путіну будуть тиснути на горло. Місяці за три до виборів (в РФ, - "Апостроф") буде засідання трибуналу щодо Boeing, де вкажуть, що вище військове і політичне керівництво Росії причетне до трагедії і є винуватцем. Але Путіна повільно дотиснуть і таким чином він пройде ще одну сходинку до того, щоб йому не тиснули руку.

Читайте також