RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Політика

"Тачка на ТрОкачку": як тероборона "воскрешає" грузовики для фронту

На Київщині для тероборони на СТО відновлюють військові вантажівки

На Київщині для тероборони на СТО відновлюють військові вантажівки Фото:

18 жовтня на Київщині на території однієї з СТО, що ремонтують машини для наших захисників відбулась презентацію проекту "Тачка на ТРОкачку". Мета проекту – відновити для фронту військові вантажівки, які зараз стоять на консервації на базах зберігання ЗСУ, або ж були пошкоджені внаслідок бойових дій. Про те, як працюють наші ремонтники, читайте в матеріалі "Апострофу".

Презентуючи проект, бригадний генерал -заступник командувача Сил ТрО, Герой України Сергій Собко пояснив - сили тероборони мають зараз багато потреб, але дуже нагальною є забезпеченість повнопривідними вантажівками.

"Волонтери, навіть діти роблять дуже багато, щоб ми мали автомобілі, в першу чергу мова йде про позашляховики, пікапи для використання нашими воїнами на фронті, однак вони не покривають усіх завдань, які ми маємо на сьогодні. Нам треба перевозити озброєння, особовий склад, матеріально-технічне забезпечення – це неможливо зробити пікапами" - каже Собко.

Засновники "Тачки на ТрОкачку"

Сергій Собко

Теробороні потрібні військові вантажівки

За словами генерала, тероборонівці знайшли рішення, яке є унікальним. Йдеться про те, що сьогодні на базах зберігання ЗСУ знаходиться багато повнопривідних грузовиків, але вони несправні. Це машини 3,4 та 5 категорій – у них може не бути двигунів та інших вузлів, вони можуть бути іржаві, без коліс і так далі. Щоб поставити у стрій ці авто -їх треба "прокачати", або, як ми кажемо, "трокачати".

ГАЗ-66 теж проходить "ТрОкачку"

"З нашого боку за домовленістю з Міноборони та Генштабом ми можемо поставити ці авто тим, хто може зайнятися їх ремонтом та відновленням. На сьогодні потреба – 4000 вантажівок. Йдеться про ГАЗ-66, ЗіЛ-131, УРАЛ 4302 і КамАЗ, остання два в дефіциті, бо мають три осі і велику прохідність. Усі ці авто прохідніші за будь-які цивільні варіанти. Зокрема, наймасовіший ГАЗ-66 був спеціально розроблений для бездоріжжя. Їх "вік" на фронті - від тижня, на відміну від легкових джипів, які можуть зламатись в перший день, і для ремонту ГАЗу треба чотири ключі і монтування – це важливо на "передку", де часто нема запчастин", - каже Собко.

Учасники проекту буквально "воскрешають" вантажівки

Віктор Шевченко до 24 серпня був директором міжнародної логістичної компанії, зараз служить офіцером управління логістики Командування ТрО. Ідея "Тачки на ТрОкачку" прийшла влітку, коли командування поставило задачу сформувати нові батальйони та відправити їх на передок, каже Шевченко. Йшла мова і про потребу у справних вантажівках, яких було обмаль. З'явилась ідея - брати старі авто і ремонтувати.

Віктор Шевченко

Фактично машини, про які йде мова, давно знаходяться на базах зберігання і не являють цінності для ЗСУ, йдуть майже під списання, а фронту потрібні готові авто. Як експеримент учасники проекту взяли перших 7 авто, за місяць пройшли усі докпроцедури в Міноборони, завезли їх на СТО і 22 машини, які йшли під списання -стали в стрій, 17 вже воюють на фронті і ще 21 машина - в процесі ремонту, з них 5 БТРів. Зараз командування після тестів дало добро на "трокачку" 230 машин з баз зберігання, і бригади Тероборони по всій Україні їх забирають і ремонтують.

Робота не припиняється ні на хвилину

Механіки проекту, в якому зараз задіяні 9 чоловік, працюють практично 24/7, без вихідних, часто ночами. З кожним днем знаходити, купувати і привозити запчастини стає важче, але учасники проекту намагаються підтримувати темп ремонту принаймні 4 авто на місяць. Головними проблемами старих вантажівок називають практичну відсутність електроніки і гальмівні системи.

Україна має купу підприємств, готових ремонтувати армійські "грузелі"

В Україні є близько 30 тис. транспортних підприємств формату великогабаритних перевезень та автобусних перевезень. Якщо навіть 10% з них візьмуть по машині – матимемо 3 тис. готових до використання автівок. Пропонуємо декілька варіантів допомоги. Можна відшкодувати вартість ремонту, або взяти ці авто і відремонтувати їх самостійно, поставивши їх в стрій для наших підрозділів.

3000 вантажівок для війська - сила!

Процес дуже простий. Той, хто може допомогти -звертається до проекту,хлопці виділяють з фондів ЗСУ машини, проводять документообіг, забирають їх на СТО, ремонтують і повертають на фронт. Ключова "фішка" проекту – дешевизна. Капітальний ремонт вантажівки коштує зараз $3 тис. – на ринку за ці гроші неможливо щось купити, ціни на схожі авто стартують від $5 тис., плюс ремонт вартує не менше тисячі. Джип або пікап коштує від $6 тис. до $10 тис, це вже три автівки, відремонтовані в нашому проекті. Окрім того, ремонт цих автівок досить простий – за 22 дні люди, які раніше їх ніколи не бачили, поставили ці вантажівки в стрій – практично будь-яке СТО може зробити так само.

$3 тис. - дуже невелика ціна за капітальний ремонт "грузеля"

Учасник проекту, капітан ТрО Роман Городечний звертає увагу, що привезти 4 тис. повнопривідних вантажівок з-за кордону – велика логістична проблема, та й дорого це, тому рішення знайшли в "Тачці на ТрОкачку". "Ми закликаємо всі автотранспортні підприємства, компанії, які займаються автозапчастинами, вносити свою лепту в ремонт потрібних нам вантажівок. Переміщення особового складу, перевезення БК і так далі – це все логістика і вантажівки, тому долучайтесь до простої та ефективної ініціативи!

Роман Городечний

Дмитро Ковальчук, засновник компанії Альтера Груп опікується в проекті діяльністю фонду "Буревій", який забезпечує фінансування ремонтів і облік усіх процесів. Фонд співпрацює як з компаніями, так і з фізособами – буквально кожен хто хоче долучитись до ремонту "тачок" для бійців може це зробити. До фінансування проект крім українських бізнесів залучились й міжнародні партнери, зокрема, американський благодійний фонд "Spirit of America".

Навіть відсутній двигун - не перепона для "чарівників" проекту!

"Як все відбувається: кожна машина отримує свій ідентифікатор і потрапляє в реєстр. Коли ми її забираємо, то робимо дефектний акт, щоб визначити, якого саме ремонту вона потребує. Тоді купуємо запчастини, на СТО йде ремонт, підписуємо Акт виконаних робіт з фотозвітом -і передаємо машину в ТрО. На важливий фідбек бійців на якість ремонту, ця інформація щомісяця буде викладатись на сайтах фонду і проекту. Працюємо до перемоги!", - каже Ковальчук.

Дмитро Ковальчук

До учасників проекту звертаються представники бригад і батальйонів ТрО і ЗСУ, їм пояснюють алгоритм і дають контакти, і вони роблять ці машини самостійно – багато не знає, де взяти машини і як пройти весь шлях, адже в ТрО служить 70% бійців, які раніше ніколи не були пов'язані з армією. Є варіант забрати машину і відремонтувати її, або задонатити на ремонт - допомогти може кожен. Зголошуйтесь!

За допомогу в підготовці матеріалу автор висловлює вдячність Валентину Калашнику та Мирославі Андреєвій, прес-центру Сил Тероборони ЗСУ

Читайте також

Новини партнерів