RU  UA  EN

Неділя, 26 січня
НБУ:USD
  • НБУ:USD
  • НБУ:EUR
24.10
Політика

Ліга чемпіонов 2019/20: новини, результати, відео

Бутерброди в Instagram і штурм YouTube: як кандидати в президенти завойовують молодь

Як насправді політики працюють з молодіжним електоратом

Як насправді політики працюють з молодіжним електоратом Фото: UNIAN

Молодь завжди вважалася найбільш малоактивною електоральної групою в Україні. Молоді люди не так завзято цікавляться політикою, рідше приходять на виборчі дільниці, ніж вікова категорія 60+. Однак під час нинішньої виборчої кампанії можна помітити, що політичні сили почали активніше залучати молодь і придумувати саме для цієї категорії населення всілякі "фішки". Хоча в багатьох штабах визнають, молодь - не їхня цільова аудиторія, і можна зробити висновок, що більшість, як політиків, так і політтехнологів, просто не знають, як працювати з цією частиною суспільства. Детальніше - в матеріалі "Апострофа".

Тимошенко обіцяє доступне житло

Всеукраїнська молодіжна громадська організація "Батьківщина молода" була створена ще в 2007 році, її тривалий час очолював Іван Крулько. Згідно з даними, розміщеними на офіційному сайті політсили, на сьогодні - це понад 20 тисяч молодих людей у всіх регіонах України.

На цих виборах в штабі Юлії Тимошенко також приділили багато уваги молоді.

Так, команда Тимошенко у грудні 2018 року провела "Всеукраїнський молодіжний форум", на якому були присутні, як розповіли у ЮВТ, близько трьох тисяч молодих людей.

У програмі свого "Нового курсу" в команді "Батьківщини" окремо прописали нову молодіжну політику, де пропонують доступні кредити на житло, державну допомогу при народженні дитини, безкоштовну освіту й можливості для відкриття власної справи.

Фото: Олександр Гончаров / Апостроф

"Ми проводили опитування, які проблеми хвилюють молодь і, базуючись на їх відповідях, писали програму курсу. Ми хочемо дати можливість із мікрокредитуванням, житлом для молоді. Є навіть для багатьох потішний пункт - підвищення народжуваності. Тому що ми зараз маємо ситуацію, коли смертність вдвічі перевищує народжуваність. Ми хочемо повернутися до тієї практики, коли за першу дитину давали 50 тисяч гривень допомоги, за другу - 100 тисяч, тим самим заохочуючи народжуваність. Усі ці речі Тимошенко робила, коли була прем'єром", - розповіла "Апострофу" народний депутат від "Батьківщини" Альона Шкрум.

Крім цього, у ЮВТ активно ведуть її сторінки в соцмережах. Тимошенко з'явилася навіть в "Інстаграм" - традиційно молодіжній соціальній мережі, де публікуються фото політика в неформальній атмосфері.

"Спочатку вона вважала, що їй не потрібен ні "Інстаграм", ні" Фейсбук". Але і я, і Рябчин, і Кондратюк (депутати від "Батьківщини", Кондратюк відповідальна за медійну та рекламну складову виборчої кампанії, - "Апостроф") говорили їй, що це необхідно. Нам було важливо показати, що Тимошенко така ж як всі: читає новини з Айпад, може перекусити булочкою чи бутербродами, прочитати коментарі й почати хвилюватися. У нас там до 50% молоді сидить, але "Інстаграм", на жаль, не допоможе привести молодь на виборчі дільниці", - каже Шкрум.

Утім, ядерним електоратом для Тимошенко завжди були люди похилого віку. За словами Шкрум, у штабі розуміють, що молодь не їхня головна аудиторія, тому ЮВТ більше говорить з екранів про ціну на газ, що ближче її основному електорату.

Зеленський збирає молодь у соцмережах

Активно залучає молодь шоумен Володимир Зеленський, який, згідно з останніми соціологічними опитуваннями, є одним із лідерів виборчої кампанії. Багато в чому завдяки тому, що базовий електорат Зеленського - це молоді люди 18+, кажуть політологи. Згідно з останнім соціологічним опитуванням групи "Рейтинг", за нього готові віддати голоси 38% виборців серед вікової групи 18-25 років і 36% серед 26-35-річних.

фото: facebook/Володимир Зеленський

У штабі Зеленського це розуміють і користуються. Наприклад, команда кандидата дуже активно веде соціальні мережі - Facebook, Instagram, Telegram і YouTube-канал, де у "Зе! Президент" - 230 тисяч підписників, у "Ze! Life" - 60 тисяч і у "Зе-Слуга народу" - 25 тисяч. І ці цифри постійно зростають. В YouTube команда Зеленського особливо активна: вони знімають влоги про вибори, про фальсифікації і підкупи, показують зустрічі Зеленського з лідерами думок і політиками, крутять виступи "95 кварталу". Наприклад, влоги знімає один із учасників "Вечірнього кварталу", ведучий Руслан Ханумак, який робить це в зрозумілій для молодої аудиторії формі.

Втім, у штабі Зеленського відзначають, що зараз його електорат поповнюється і середньою віковою категорією.

"Рейтинги Зеленського в жовтні і рейтинги Зеленського в лютому, - це два різних рейтинги, - розповів "Апострофу" головний політтехнолог кандидата Дмитро Разумков. - Якщо на початку дійсно основний електорат знаходився у молоді, то на сьогоднішній момент ми повільно, але впевнено розширюємося і до старших вікових груп, і в середню вікову групу йдемо, і навіть в 60+ ".

загрузка...

Хоча основні зусилля, звичайно, йдуть на молоду аудиторію, і один з останніх влогів політсили був знятий саме для студентів, яким розповідали, як проголосувати не за місцем прописки.

Але у Зеленського побоюються технологій, які будуть застосовуватися проти їх базового електорату. Наприклад, як розповіли "Апострофу" в штабі кандидата, зараз мережею "розганяють" історії, що на дільницях будуть ловити тих, хто ухиляється від армії і вести до військкоматів, тим самим сподіваючись знизити явку. Такі тексти можна побачити в багатьох пабліках "Фейсбуку".

"За нашою інформацією, також будуть створювати черги бабусі: такі собі бабусі-мігранти, які будуть йти в кінець черги, щоб молодь не вистоювала. Для членів комісій "спущена" команда, щоб вони повільно видавали бюлетені. Такі технології дієві. Якщо, наприклад, висмикують із черг молодь і забирають до військкомату, і людина просидить там три години, то другий раз голосувати вона вже не піде", - розповідає "Апострофу" Дмитро Разумков.

З такими речами в штабі мають намір боротися, відзначаючи, що це, фактично, - порушення закону. "Ми сподіваємося на громадські організації, на журналістів, на силові відомства. Фактично, це можна розцінювати як спробу сфальсифікувати вибори і прямий адміністративний ресурс, тому що і глава Генштабу, і міністр оборони знаходяться в підпорядкуванні у чинного гаранта", - коментує Разумков.

Але в процесі агітації в "Зе! Команді" зупинятися не збираються, обіцяючи й надалі працювати з молоддю інформаційно, а також залучати "віп-агітаторів" і спостерігачів, серед яких будуть українські зірки, близькі до Зеленського, і учасники "Вечірнього кварталу". Наприклад, Євген Кошовий.

У Порошенка сподіваються на "досягнення і плани"

У штабі чинного президента не сильно акцентують увагу на молоді, хоча у Порошенка, як і у Тимошенко, активно функціонує молодіжне крило партії.

Втім, у своїх публічних виступах Порошенко не так часто апелює до молоді. У той же час, на форумі, де він заявив про своє висунення, за його спиною якраз сиділа молодь - представники молодіжного крила "БПП-Солідарність". За словами джерел "Апострофа", це було зроблено з метою показати близькість Порошенка в тому числі й до молодих людей.

Втім, у своїй передвиборчій програмі Порошенко мало приділяє уваги молоді, він більше говорить про вступ до ЄС і НАТО, відновлення територіальної цілісності й подоланні бідності.

"Ми розповідаємо про свої досягнення, стратегії і плани", - коментує "Апострофу" нардеп від БПП Артур Герасимов. Він упевнений, що це повинно залучити молодих людей.

На питання, наскільки молодь є цільовою аудиторією кандидата, Герасимов відповів розмито: "Ми орієнтуємося на всіх, хто підтримує Україну як державу".

У Гриценка - читатимуть лекції

У штабі Анатолія Гриценка хоч і визнають, що аудиторія політика - це 50+, але зовсім скидати з рахунків молодь не хочуть. Втім, якщо зайти на офіційний сайт Гриценка, то знайти там щось для молодої аудиторії складно, як і почути "молодіжні" меседжі в його публічних виступах.

Проте, в штабі перед першим туром планують акумулювати молодих виборців. "Буде проведена серія лекцій, Мустафа Найєм розповість про освіту, Василь Гацько - про активізм, Заліщук - про зовнішню політику. Буде проведено "Марш чесних ", автопробіг (син Анатолія Гриценка Олексій очолює" Автомайдан ", - "Апостроф ").

Але ми розуміємо, що це не наша аудиторія, тому хотілося б все ж більше орієнтуватися на той електорат, який принесе нам результат", - говорить один зі співрозмовників" Апострофа" в штабі Гриценка.

фото: UNIAN

Бойко і Вілкул "забули" молодь

Якщо представлені вище кандидати мінімально, але намагаються залучати молодь до політики, то представники роздробленого "Опозиційного блоку" - Юрій Бойко та Олександр Вілкул - розуміють, що на цьому електоральному полі їм ловити нічого. У своїй рекламі вони безпосередньо звертаються до пенсіонерів, ностальгують за радянським минулим і "героями" того часу.

"Я хочу сказати "спасибі" всім людям праці. Ми зробимо так, що пенсії, пільги і соціальні виплати будуть забезпечувати гідний рівень життя. І закріпимо це в Пенсійному кодексі, який захистить інтереси пенсіонерів назавжди. Ми зупинимо знущання над людьми, яке полягає не тільки в жебрацьких виплатах. Ми скасуємо заборони говорити мовою, на якій вони співали колискові своїм дітям. І відновимо повагу до таких свят, як 9 травня, що є частиною їхнього життя", - з таким зверненням у своїй кампанії виступив Вілкул.

З подібними пропозиціями виступає і Бойко, який також орієнтується на вікову категорію 60+, "які мріють про ковбасу по 5 копійок", відзначають експерти.

Багатьом кандидатам непередбачувана молодь не цікава

Втім, молодь - досить непередбачувана частина електорату, більшість просто можуть не прийти голосувати. "Тому багато кандидатів вважають нераціональним витрачати ресурси на агітацію молоді, а в кінцевому результаті не отримати бажаний результат", - пояснює в коментарі "Апострофу" політичний експерт Петро Олещук.

Через це штабам простіше орієнтуватися на більш надійний електорат - тих, хто старше. І така тенденція спостерігається не тільки в Україні. Зрілі виборці "роблять" вибори у багатьох країнах світу.

У той же час, відзначають експерти, поки що більшість, як політиків, так і політтехнологів, в Україні просто не знають, як спілкуватися з молоддю і закликати цей електорат на виборчі дільниці. А більшості, що б вони не казали про шкоду того, що вибори із разу в раз "роблять" пенсіонери, така ситуація просто вигідна, відзначають експерти. Проте, реальні плани молоді можна буде побачити вже 31 березня.

загрузка...

Новости партнеров

‡авантаженнЯ...

Читайте також

Дострокові вибори до Верховної Ради були позбавлені змісту - Ольга Айвазовська

Чи можна назвати дострокові вибори в Раду чесними та вільними, та чому наступним виборам загрожують порушення та фальсифікації, в інтерв`ю Апострофу розповіла Ольга Айвазовська

Петя проти всіх: чи винні Аваков, Гройсман та навіть Шарій в краху Порошенка

Екс-президент України Петро Порошенко, схоже, нарешті зрозумів, чому ж він зазнав фіаско на виборах глави держави, а після - і на виборах до Верховної Ради

Вибори за правилами й без: головні скандали на мажоритарних округах

Незважаючи на те, що вибори в Україні відбулися 21 липня, три дні потому на деяких округах все ще горять баталії за кожен голос

загрузка...

Новости партнеров

Загрузка...