RU  UA  EN

Середа, 24 квітня
  • НБУ:USD 39.25
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.25
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Порятунок потопаючого: чому Київ перетворюється на Венецію

Після дощів вулиці столиці течуть ріками

Після дощів вулиці столиці течуть ріками Фото: УНІАН

За 3-4 тисячі гривень можна купити цілком собі пристойний надувний човен з армованого ПВХ і зі зварними швами корпусу. Такий плавзасіб незабаром знадобиться багатьом жителям столиці, адже, згідно з прогнозом синоптиків, найближчі два тижні в Києві обіцяють бути дощовими. А, як відомо, з дощами окремі райони і вулиці столиці перетворюються на філії озера Мічиган в Україні. Чому кожен раз після зливи вода застоюється на дорогах Києва, а городяни змушені відчувати незручності, розбирався "Апостроф".

Наріжний камінь проблеми – система зливової каналізації. Ми бачимо лише малу її частину – дощоприймачі (решітки, встановлені вздовж доріг, які насправді ніякі не попільнички). Через ці решітки дощова вода, минаючи складну систему труб, колодязів та колекторів під землею, потрапляє в річки.

"Уся вода зі зливової системи Києва скидається або у Дніпро, або у найближчі водні простори. Наприклад, одним з таких приймачів є Русанівський канал", - пояснює "Апострофу" архітектор Анатолій Фролов.

Протяжність столичної мережі дощової каналізації становить близько 2700 кілометрів. За 831 кілометр цієї мережі відповідають шляхово-експлуатаційні управління Київавтодора, за всі інші кілометри – інші суб'єкти господарської діяльності.

У теорії система дощового водовідведення має працювати як годинник, але на практиці "годинник" або безбожно відстає, або взагалі стоять.

За словами експертів, опитаних "Апострофом", на те є об'єктивні причини.

"У Києві складний рельєф. Це призводить до того, що вода з вершин під час злив у великих обсягах стікає в низини і там застоюється, - каже "Апострофу" директор аналітико-дослідницького центру "Інститут міста" Олександр Сергієнко. – Зливи бувають настільки сильними, що зливова каналізація за своєю пропускною здатністю просто не справляється з потоком води".

Це підтверджують і в Київавтодорі.

"Більшість інженерних мереж столиці, зокрема зливова каналізація, були побудовані в середині 20 століття і не були розраховані на існуючу кількість інфраструктурних об'єктів", - кажуть "Апострофу" в прес-службі підприємства.

Тому по-хорошому, щоб зливова каналізація впоралася з викликами, її потрібно було б модернізувати і збільшити пропускну здатність.

"Але спеціально розривати вулицю, щоб перекласти зливосток – цього ніхто не робить, це не раціонально. Раціонально це робити тільки за капітального ремонту дороги", - додає Сергієнко.

Фото: УНІАН

За даними Київавтодору, в минулому році в столиці відремонтували 300 кілометрів доріг, але це не означає, що весь ремонт був капітальним: десь клали латки, десь облагороджували прибудинкові території, а значить, нових зливостоків з'явилося не так і багато.

Однак, крім об'єктивних причин, з яких зливова каналізація не справляється з навантаженням, існує ціла купа проблем зовсім іншого характеру.

"Зливова каналізація постійно засмічується: дощі змивають всі недопалки, гілки, загалом, все сміття. А чистять їх, як правило, тільки після зими або на початку літа", - нарікає Сергієнко.

Так, відповідно до технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених Кабміном, планово дощові каналізації повинні чиститися навесні, після відлиги, і перед початком зими, а якщо каналізація засмітилася, наприклад, влітку, то чистять її "за необхідності". У Київавтодорі "Апостроф" запевнили, що саме так і роблять.

"З метою оперативного очищення та ремонту дощоприймачів та оглядових колодязів в дорожньо-експлуатаційному управлінні створена гідротехнічна служба, яка працює в цілодобовому режимі", - зазначають у Київавтодорі.

А в останні кілька днів у зв'язку з інтенсивними опадами у Києві бригади гідротехнічних служб і зовсім працюють у посиленому цілодобовому режимі.

"Щоб не допустити підтоплення ділянок вулично-дорожньої мережі", - додали "Апострофу" в прес-службі підприємства.

Якщо все так серйозно, чому ж тоді вулиці все одно пливуть?

Чиновники виправдовуються, мовляв, усьому виною, так звані "проблемні місця", а зливова каналізація тут ні до чого, навіть якщо вона прочищена ідеально.

"Одне з таких місць – вулиця Фанерна. Випуск дощової води з вулиці Фанерної здійснюється в Дарницький меліоканал, який проходить у безпосередній близькості до вулиці. У результаті забрудненого русла каналу побутовим сміттям та відходами після рясних опадів рівень води каналу піднімається значно вище рівня проїжджої частини вулиці Фанерної, що і призводить до підтоплення", - пояснюють в Київавтодорі.

Подібна ситуація спостерігається і на проспекті Перемоги на ділянці від Повітрофлотського проспекту до площі Перемоги, тільки там виходить з берегів річка Либідь.

Але проблема підтоплень – не тільки в засорах каналізації і проблемних місцях.

"У нас люблять будувати будинки, робити красиву архітектуру будинків, але якось забувають про людей, які в них живуть, що їм потрібно створити комфортне середовище проживання. Справа в тому, що не виконані нормативні вимоги про перехоплення вод на вулицях, які вимагають перехоплювати воду перед перехрестями до пішохідних переходів, до примикань в'їздів у двори приватного сектору, - пояснює "Апострофу" доцент кафедри міського будівництва Київського національного університету будівництва і архітектури Петро Черниченко. – Крім того, є проблема поганої якості робіт, і не завжди на вулицях взагалі є ґрат для забору води. Також у місті такі решітки можна побачити в абсолютно нелогічних місцях, куди вода практично не потрапляє. Інші решітки зливової каналізації встановлені вище позначок, куди повинна надходити вода. Решітки встановлюються з відступом від бортових каменів, і виходить, що вода транзитом пробігає до наступних криниць, її стає ще більше, вона застоюється, накопичуються великі потоки, а чим більше потік, тим більше сміття він з собою несе. Потім сміття осідає в колодязях – і забиваються труби. У результаті не перехоплена вода тече під будинок, обвалюються стіни. Наприклад, був випадок, коли впала стіна на проспекті Лобановського, а ніхто ніяких заходів із захисту територій від підтоплення так і не вжив".

Втім, не варто списувати всі проблеми тільки на комунальників. Експерти запевняють, що не зовсім добросовісні підприємці також вносять свою лепту в засмічення зливостоків.

"До водовідвідних мереж будь-якими шляхами приєднуються автомийки, а вони не повинні цього робити, адже результати їхньої роботи повинні оброблятися: мийки зливають воду з маслами, хімією, яка забиває труби", - резюмував Петро Черниченко.

Читайте також

Марш додому! Як спрацює скасування консульських послуг за кордоном

Експерти скептично поставилися до ідеї запровадження обмежень щодо роботи консульств

Дуже багато людей питає, чи буде новий наступ на Київ - офіцер Сил оборони

Офіцер Євген Тихий - про допомогу Україні, спроби росіян здійснити новий наступ та ймовірність контрнаступу ЗСУ

Окупаційні війська продовжують атакувати околиці Часового Яру - офіцер бригади "Рубіж"

Офіцер бригади Рубіж Володимир Черняк розповів про ситуацію у Часовому Яру та плани росіян захопити місто