У Харкові на днях багато шуму наробила петиція про часткове скасування декомунізації. У петиції за назвою "Поверніть харків'янам історію" пропонується повернути станції метро "Палац спорту" і проспекту Григоренка ім'я маршала Жукова. Лише за день пропозиція набрала понад 5,5 тисяч підписів (із 5 тисяч необхідних), і тепер питання доведеться розглянути місцевій владі першої столиці України. До речі, міський голова Харкова Геннадій Кернес підтримав ініціативу, але це ще не означає, що Жуков повернеться в топоніми міста, адже закон про декомунізацію ніхто не скасовував. З якими ще незвичайними, а часом і скандальними, проханнями звертаються жителі українських міст до місцевої влади, дізнавався "Апостроф".
Харків: коти та неофолк
Крім ініціатив, які частково скасовують декомунізацію, жителі Харкова пропонують і зовсім вже незвичайні топоніми, наприклад, перейменувати вулицю Героїв Сталінграда на честь Дугласа Пірса. А хто це? Вікіпедія запевняє, що Дуглас Пірс - англійський музикант, засновник жанру неофолк, фронтмен групи Death in June. Здавалося б - де Харків, а де - Дуглас Пірс? Спокійно! Автор петиції стверджує, що такий топонім першій столиці життєво необхідний.
"Дуглас Пірс підтримує європейські цінності, а також проєвропейський вибір українського народу. Він неодноразово виступав в Україні, навіть дав концерт для українських воїнів у Маріуполі, а в останньому альбомі випустив пісню Snipers of the Maidan, присвячену жертвам Революції гідності", - наголошується в тексті петиції.
Деякі пропозиції харків'ян звучать як відвертий крик душі. Наприклад, ліквідувати "наливайки", змусити власників собак прибирати за своїми тваринами, або... заборонити вивозити сміття вночі.
"Чому вивіз сміття в житлових кварталах проводиться вночі? Машини шумлять на весь район, будять мешканців, а чад від їхніх двигунів отруює повітря на всю ніч", - скаржиться автор петиції.
Однак є і гуманні пропозиції, наприклад, визнати бродячих котів частиною екосистеми міста.
"Харкову слід взяти приклад із європейських міст і дозволити кішкам вільно жити в підвалах і на горищах, оскільки кішки приносять городянам величезну користь, знищуючи гризунів", - запевняє ініціатор петиції.
Одеса: звільнення депутатів та заборона на піар
В Одесі придумали оригінальний спосіб боротьби з аварійністю на дорогах: автор однієї з петицій пропонує біля шкіл і навчальних закладів міста малювати на дорогах не звичайні зебри, а 3D-пішохідні переходи. Насправді, ця ідея далеко не нова, і вже використовується в деяких європейських містах. Суть її полягає в тому, щоб зробити розмітку зебри з ефектом 3D-ілюзії. У теорії, побачивши балки, які "парять" над дорогою, водій неодмінно знизить швидкість перед пішохідним переходом, що дозволить уникнути ДТП.
Також у приморському місті активісти вирішили боротися з піаром депутатів міськради за бюджетний рахунок. Так, місцеві жителі подали петицію з вимогою заборонити обранцям розміщувати свої імена і назви партій на кожній поставленій лавці або дорожній латці.
"Благоустрій території за гроші бюджету міста - це не персональна благодійність, а роботи, які проводяться за рахунок коштів платників податків", - обурюється автор петиції. Однак ця пропозиція, на жаль, не зібрала достатньої кількості підписів.
До речі, своїх, місцевих депутатів одесити взагалі не дуже люблять, інакше не подали б петицію про їх тотальне звільнення.
"Місцеві депутати не завжди чують одеситів і є, на наш погляд, зайвою ланкою комунікації між жителями і мером міста", - запевняє автор петиції. А вирішувати всі питання, що стосуються життєдіяльності міста, активісти пропонують із залученням фахівців на вільному ринку праці.
Дніпро: потопаючий Філатов
Не особливо шанують своїх чиновників і жителі Дніпра. В акваторії міського річкового порту пришвартований старий прогулянковий катер, який практично пішов під воду, проте частина палуби досі височить над водною гладдю. Старе судно облюбували любителі екстремальних прогулянок, місцеві бездомні та наркозалежні. Однак жителі Дніпра пропонують не списувати з рахунків такий безцінний "туристичний" об'єкт.
"Необхідно присвоїти напівзатонулому катеру в річковому порту міста Дніпро статус міської визначної пам'ятки, й ім'я цієї пам'ятки має стати" Борис Філатов "(мер Дніпра, - "Апостроф") - для увічнення успіхів в історії і привернення вдячних туристів. Прошу підтримати цю народну ініціативу в цей непростий передвиборчий період", - іронізує автор петиції.
До речі, у 2016 році саме після відповідної петиції втратив звання почесного громадянина Дніпра нардеп Олександр Вілкул. Тепер Вілкул не може безкоштовно їздити в міському електротранспорті, не має пільг на оплату послуг ЖКГ, а про безкоштовні квитки в театр і похорони за рахунок місцевого бюджету нардепу також доведеться забути.
Тернопіль: гучні молитви і прокльони
У "файнім місті" своєрідні проблеми. Наприклад, місцеві жителі вимагали від чиновників виставити поліцейське оточення... навколо палацу одружень. Справа в тому, що нареченим на виході з будівлі кожного разу дошкуляють жебраки, які організували на цьому цілий бізнес.
"Під дверима чергують бабусі, які своїм нав'язливим співом псують, напевно, найщасливіший день у житті молодої пари. На прохання батьків нареченого і нареченої вони не реагують, і тільки гроші можуть їх втихомирити. Цигани чергують під цими ж стінами, оточують наречену зі словами"наречена, дай дєнюжку, а то прокляну", і не дають проходу молодій парі", - скаржиться автор петиції.
Ще одна тернопільська проблема - трансляція церковних богослужінь через гучномовці. З одного боку, не подобається - не слухай, але, якщо трансляцію починають о 8 ранку, та ще й у вихідні дні, місцевим жителям не залишається нічого, крім як йти в мережу і писати гнівні петиції.
"Жителі будинків, які розміщені поруч, не мають можливості у вихідні відпочити. Є люди, які приходять з нічної зміни і змушені прокидатися разом зі службою", - зазначає автор петиції.
На це звернення місцевій владі довелося дати відповідь, так як петиція зібрала 330 підписів із 300 необхідних. Але чиновники відреагували у своєму стилі: пообіцяли створити спеціальну комісію міськради "із залученням представників релігійних громад, органів влади, із залученням міського відділу державної установи "Тернопільський обласний лабораторний центр МОЗ України", щоб визначитися, чи дійсно священики занадто голосно моляться, чи проблеми немає.
Київ: коралові трамваї
Жителів столиці, у принципі, турбують ті самі проблеми, що і жителів інших міст: дороги, транспорт, бюджет, медицина, але трапляються і дуже оригінальні звернення.
Наприклад, перефарбувати столичні трамваї в кораловий колір або заховати всі контактні лінії міста під землю, щоб не псувати вигляд столиці.
Крім того, городяни пропонують перестати дублювати англійською мовою оголошення зупинок у столичному комунальному транспорті, мовляв, в Європі цього ніхто не робить. "В Японії взагалі немає жодного напису, жодної вивіски англійською - тільки державною мовою", - запевняє автор петиції.