В Україні з'явилися відразу кілька нововведень, які стосуються правил дорожнього руху, а також - самих водіїв. Одним із найбільш резонансних стало прийняття Верховною Радою закону, який посилює відповідальність за порушення правил перевезення дітей.
Крім того, з листопада в Києві буде обмежено максимальну швидкість руху на семи столичних автошляхах, де раніше вона дорівнювала 80 км на годину.
Також водіям почали видавати оновлені права.
"Апостроф" розповідає про всі нововведення.
Бережіть дітей
29 жовтня Верховна Рада прийняла законопроект № 1150, яким встановлюється штраф за порушення правил перевезення дітей.
Йдеться про необхідність встановлювати спеціальні крісла в авто, щоб дитина могла нормально пристебнутися ременем безпеки. У законі зазначено, що з кріслом потрібно перевозити дітей, менше 12 років або ж ростом нижче 145 см.
Також дітей заборонено возити без крісла на передньому сидінні легкового автомобіля, і взагалі заборонено - на задньому сидінні мотоцикла або мопеда.
Крім того, закон забороняє перевозити дітей до 16 років у кузові будь-якого вантажного автомобіля. Також введено заборону на перевезення організованих груп дітей у темний час доби.
Штрафи, відповідно до закону, встановлено в розмірі 510 грн (30 неоподатковуваних мінімумів). Якщо ж водій повторно порушить правила - 850 грн (50 неоподатковуваних мінімумів).
Як виявилося, проблема безпечного перевезення дітей в Україні дуже серйозна. Автори закону наводять статистику, згідно з якою лише 12% дітей до 6 років їздять в авто у спеціальних кріслах. Дітей старше шести років майже ніколи не садять в спецкрісло, при тому, що ремені безпеки, створені під дорослого пасажира, мають вкрай низьку ефективність для дітей нижче 135 сантиметрів у разі ДТП.
В Європі штрафи за порушення правил перевезення дітей ще суворіші: Німеччина - 60 євро, Чехія - 78 євро, Естонія - до 400 євро.
Що не так з ініціативою
Навколо перевезення дітей у кріслах відразу ж розгорілася суперечка. Зокрема, є проблема з перевезенням дітей у таксі. А саме: хто повинен буде платити штраф і хто повинен надавати крісло для дитини - водій чи батьки.
Крім того, викликає суперечки і фіксація такого порушення, адже дізнатися, пристебнута дитина чи ні, можна буде, тільки зупинивши автомобіль. А це, як пояснив одному з видань автоюрист Денис Конюшко, означає, що водій вже скоїть якесь порушення.
"Виключно під час зупинки транспортного засобу в результаті порушення ним інших правил дорожнього руху. Це буде "бонусом", - говорить він, відзначаючи, що ініціатива зі штрафами - правильна, але є питання "щодо реальної дії зазначеної норми".
Є питання і до того, як саме правоохоронці повинні визначати зріст дитини.
Тихіше їдеш... та інші нововведення
Крім "дитячого питання" у водіїв з'явиться ще один клопіт. Від 1 листопада до 1 квітня 2020 року в Києві запрацює сезонне обмеження швидкості з 80 км на годину до 50 км на годину.
Воно стосуватиметься семи столичних автодоріг:
- просп. Шухевича (від Північного мосту до вул. Бальзака);
- вул. Набережно-Рибальська (від Гаванського мосту до вул. Електриків);
- Наддніпрянське шосе;
- Набережне шосе (від Поштової площі до Наддніпрянського шосе);
- Столичне шосе (до вул. Академіка Заболотного);
- вул. Саперно-Слобідська (від вул. Грінченка до Південного мосту);
- просп. Бажана (від Південного мостового переходу до Харківської площі).
Крім того, сервісні центри МВС почали видачу нових водійських посвідчень. Тепер, крім традиційної інформації, в них будуть вказуватися група крові водія та її резус-фактор.
Нові права почали видавати з 19 жовтня. Але їх також можна отримати, обмінявши, замінивши або відновивши свої старі права.
Права незабаром також можна буде пред'являти патрульним з екрану свого смартфона, але для цього поки не розроблена система. Хоч нововведення вже і анонсували.
Водій, стережися!
Тим часом стало відомо, що в Києві почали масово штрафувати водіїв, які порушують ПДР, заїжджаючи на смуги громадського транспорту.
Так, з 15 по 20 жовтня було виписано близько 2 тисяч штрафів. Їх загальна сума становить приблизно 1 млн гривень.
При цьому ефект штрафів виявився миттєвим, так як тепер смуги для громадського транспорту абсолютно порожні.