RU  UA  EN

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство
Погляд

"Шахед" вже не "мопед": як ворог покращує свої безпілотники для ударів по Україні

Іран підготував новий "шахед", який буде майже безшумним

Іран підготував новий "шахед", який буде майже безшумним Нова версія Shahed-136 OWA Фото: Міноборони України

Іран модернізував дрон Shahed-136. Удосконалена версія має турбореактивний двигун і тепер він ймовірно не гудітиме як мопед. Кадри тестування модернізованого дрону висвітлені у пропагандистському фільмі, який незабаром покажуть іранцям. Чи з'являться ці "шахеди" у росіян, чи становитимуть вони більшу загрозу, ніж звичайні "мопеди" і як йде підготовка українських пілотів на F-16 - в етері Апостроф TV розповів речник Командування Повітряних Сил ЗСУ Юрій Ігнат.

Тихі "шахеди"

Звичайно, робити трагедію з цього ніхто не буде. Це звичайна ціль, яку будуть знищувати наші захисники. В повітряному просторі перебувають різні типи цілей: ракети - дозвукові та надзвукові, дрони - починаючи від "ланцетів" і закінчуючи тими ж "шахедами". Модернізований "шахед" буде теж ціллю. Можливо звуку не буде, буде інша швидкість тощо. Але ми теж вдосконалюємося, вивчаємо нові виклики та загрози, отримуємо нові зразки західної техніки та озброєння - і будемо знищувати повітряні цілі ворога.

Читайте: Зброя перемоги: як ATACMS, Taurus і танки Abrams вплинуть на наш контрнаступ

Питання в тому, яка кількість цих модернізованих БПЛА буде. Кожен тип безпілотника - це не лише новий тип БПЛА, який має покращені тактико-технічні характеристики. Головне - це додаткова кількість для атак по території нашої держави.

Так, вони модернізують ці безпілотники "шахед-136/131". Можливо у них зменшується шум двигунів, що мало би забезпечувати більшу ефективність: зрозуміло, коли ти не бачиш і не чуєш ціль, то в тебе менше шансів її знищити.

Треба розуміти, що техніка протягом війни, особливо такої, як в Україні, постійно буде модернізуватися і оновлюватися. Цей процес триває безперервно ще з 2014 року. Наші захисники на лінії розмежування навигадували нових "гаджетів", ті ж самі скиди гранат з квадрокоптерів - це все було зроблено протягом війни. Наш оборонно-промисловий комплекс має успіхи у створенні власних БПЛА. Бо як кажуть "клин клином вибивають". І ми будемо робити все, щоб українські та західні БПЛА, які нам передать партнери, вражали ворожі цілі.

Підсанкційні запчастини для "шахедів"

Треба розуміти, що запчастини вони використовують і європейські, і американські, зокрема й у крилатих ракетах. Проте є вже й перші результати по виявленню підсанкційних запчастин, коли Україна передала нашим партнерам всю доказову базу - робіть щось, бо так далі тривати не може. Бо росія через треті країни закуповує комплектуючі, які є підсанкційними і за допомогою них створює засоби вбивства - дрони, ракети, літаки та гелікоптери.

Читайте: Україна отримає 25 млн доларів на ППО: хто з союзників допоможе

Я не сказав би, що вони з “шахеда” можуть зробити значну модернізацію. Росіяни мають і свої розробки ударних БПЛА, ті ж самі “ланцети”, “куби”. Тобто росія і сама може виготовляти ударні безпілотники. але без імпортних запчастин вони обійтися не можуть. Власного високотехнологічного виробництва у них немає.

Підготовка пілотів на F-16

Цю інформацію ніхто не буде оприлюднювати, бо партнери дуже чутливо ставляться до цього. І ми розуміємо наскільки важливо не давати ворогу цю ж таки інформацію, бо вони аналізують та розуміють, які ризики та загрози для них будуть у майбутньому.

Ми показували відео, де пілоти проходять домашнє завдання на тренажерах. Та група, яка поїхала на навчання, опановує навички пілотування, а решта пілотів мають змогу за допомогою віртуальної реальності на авіасимуляторі робити "домашню роботу".

Я сам спробував "політати" - все дуже реалістично завдяки віртуальним окулярам. Завантажені карти окупованої території України, можливо і інші карти завантажити, тому пілоти роблять домашню підготовку в Україні і це пришвидшить їхнє навчання за кордоном.

Пілоти різних бригадах в різних куточках України в цій віртуальній програмі можуть летіти у складі пари, ланки, ескадрильї - і це все допоможе їм розуміти, як це працює. Так, навчання вдома - це вимушений крок, але пілоти дуже раді, що мають таку можливість. Водночас є процеси, які ми не можемо пришвидшити. Йде мова не лише про пілотів, а й про авіаційних інженерів, логістику тощо. Тому чекаємо офіційної інформації з нашого боку чи від наших партнерів щодо F-16.

Читайте: Швеція може передати Україні винищувачі Gripen: чим вони відрізняються від F-16

Читайте також