Лояльність покупців до бренду електрокарів Tesla різко впала після того, як гендиректор компанії, мільярдер Ілон Маск підтримав у політичній боротьбі нинішнього президента США Дональда Трампа.

Про це 4 серпня повідомляє агентство Reuters, з посиланням на ексклюзивний звіт дослідницької компанії S&P Global Mobility.

Згідно з отриманими даними, Tesla впродовж багатьох років мала більше постійних клієнтів у США, ніж будь-який інший великий автовиробник. Але лояльність клієнтів різко впала після того, як влітку 2024 року Маск підтримав передвиборчу кампанію Трампа — після замаху на нього в Пенсільванії.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

У звіті йдеться про те, що в червні 2024 року 73% домогосподарств, у яких є Tesla і чиї члени планують купувати нове авто, зробили вибір на користь ще одного такого електрокара, але вже в липні показник лояльності почав падати.

Згідно з цими даними, цей лідируючий у галузі показник лояльності до бренду почав різко падати в липні.

У березні 2025 року цей показник сягнув мінімуму — 49,9%, що трохи нижче за середній показник по галузі.

Продовження після реклами
РЕКЛАМА

Особливо різке падіння спостерігалося після того, як Ілон Маск у січні створив Департамент урядової ефективності(DOGE), що займається скороченням федерального бюджету США і почав звільняти державних службовців тисячами, пише Reuters.

Відтоді рівень лояльності Tesla у США зріс до 57,4% у травні — останньому місяці, за який доступні дані S&P. Він однаково був вищим за середній показник в автомобільній галузі та опинився приблизно на рівні лояльності до Toyota.

Аналітик S&P Том Ліббі назвав «безпрецедентним» настільки швидке падіння лідера з лояльності клієнтів до середнього рівня в галузі.

«Я ніколи не бачив такого швидкого падіння за такий короткий період часу», — сказав він.

Ні представники Tesla, ні сам Ілон Маск не відповіли на запити агентства про коментарі.

Як зазначає Reuters,4 серпня Tesla надала Маску 96 мільйонів акцій на суму близько $29 млрд як премію — щоб утримати мільярдера-підприємця біля керма компанії, поки він бореться із судовим рішенням. Воно раніше анулювало його первісну угоду про винагороду як несправедливу стосовно акціонерів.

За інформацією Reuters, лінійка продукції Tesla останнім часом стикається з більш жорсткою конкуренцією з боку низки електромобілів від традиційних автовиробників, включно з корпорацією General Motors, компаніями Hyundai та BMW.

Starlink, після масштабного збою в роботі, який тривав приблизно 2,5 години, відновлює роботу мережі,заявив віцепрезидент компанії Майкл Ніколс.