RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Бізнес

Новини

22 листопада

21 листопада

Всі новини

Скандал навколо суперечки Norden та "Старк Шиппінг" несе ризики для України - заява

"Старк Шиппінг" вважає, що спроба перевести господарську суперечку між компанією та Norden у міжнародний скандал завдасть репутаційної шкоди Україні.

У "Старк Шіппінг" виклали свою думку щодо суперечки з Norden, пише USM.

Раніше в ЗМІ розмістили інформацію, що датський судновласник Norden звинуватив у шахрайстві, а також подав позов на понад 2,5 млн грн найбільшому українському морському агенту "Старк Шиппінг". У "Старк Шіппінг" зазначили, що подібні суперечки, як між нею та Norden відбуваються досить часто. Конкуренти агента спробували представити суперечку як міжнародний скандал, і завдати репутаційної шкоди не лише "Старк Шиппінг", а й всій морській галузі України, виставляючи вітчизняні компанії в ролі шахраїв.

Керівництво "Старк Шиппінг" прокоментувало ситуацію: "Рішення КС не призведе до виплат з боку "Старк Шиппінг", оскільки виплату компанії Norden здійснили ще 10 серпня 2021, на підставі рішення апеляційного суду. Виплата нами позову говорить про нашу системність і стійкість, і відсутність будь-якого наміру – бо шахраї не платять. Питання про те, хто підготовив рахунки із завищеною вартістю послуг, суд не розглядав. Усі рахунки для перевиставлення судновласникам ми отримували від компанії "УкрФлот-Сервіс".

Позиція Norden у суді полягає в тому, що вона стверджує про протиправні дії "Старк Шіппінг", але не говорить про підробку рахунків. Постановою від 28.12.2021 кримінальне провадження №1202000000000679 закрито за відсутністю складу злочину. Таким чином, рішення апеляційної інстанції не підтверджує шахрайство "Старк Шіпінг".

"Ми виставили клієнту ті рахунки, які отримали від буксирного оператора, і які відповідали узгодженому тарифу, і, більше того, не викликали запитань у судновласника протягом двох років роботи… Norden з моменту появи приватних буксирних компаній могла оплачувати послуги безпосередньо, якщо вважала , що умови можуть бути кращими, але чомусь не робила цього Norden під час кожного суднозаходу використовувала місцевого суднового агента як ексклюзивного представника з "центральним офісом" на Маршаллових островах... Розуміючи, що ціна завищена, він міг би замовити та сплатити буксири безпосередньо", - кажуть у компанії.

Як додали в "Старк Шиппінг" "морська спільнота може зробити припущення, що із сумою в рахунках, все було гаразд, до моменту, коли наші т.зв. колеги, увійшовши у змову з представниками Укрфлот-сервісу, переслідуючи особисті мотиви, не тільки вирішили "перевернути" агентський ринок і цілком могли прийняти цинічне рішення - залучити іноземного судновласника до описаних подій. Рідний брат власника цієї українсько-маршалової агентської компанії працює на компанію Norden. Укрфлот-Сервіс навмисно створив особливості документообігу - зробив потрібну заяву, "брати" забезпечили канал зв'язку і потрібне подання інформації в Norden… Ми інформували Norden і просили звернути увагу на такий взаємозв'язок людей та подій, але наше звернення залишилося без відповіді".

Щодо колишнього директора компанії Андрія Царенка, то він повернувся в Україну для участі у слідчих діях, а суть висунутих йому звинувачень звелася до службової недбалості. Андрій Царенко склав із себе повноваження директора "Старк Шипінг" у грудні 2020. Власник "Старк Шиппінг" Костянтин Ромашко впевнений, що несумлінним діям конкурентів буде дана правова оцінка, а "втягування у господарську суперечку нічого доброго для морської галузі України не дасть".