RU  UA  EN

Вівторок, 18 червня
  • НБУ:USD 40.40
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  40.40
Бізнес

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

18 червня

Всі новини

"Хто не встиг, той втратить": експерти розповіли про трансформацію ринку фінансових послуг

Наразі розпочалася і триває ера активного розвитку вбудованих фінансів, і бізнеси, які вчасно опанують процес, - будуть у виграші.

Так, комерційні підприємства тепер можуть реалізовувати свою діяльність без взаємодії з банками - наявність власної електронної торгової чи бухгалтерської платформи дозволяє швидко і просто відкрити депозитний рахунок, замовити дебетову карту та задовольнити більшу частину фінансових потреб бізнесу. Операторами платформ зазвичай є не банки, а програмні компанії, які співпрацюють з банками. Головна мета продукту полягає в інтеграції фінансових продуктів в зручний клієнтський досвід.

"Ця нова форма партнерства між банками, технологічними провайдерами та дистриб'юторами фінансових продуктів через небанківські платформи становить основу того, що відомо як революція вбудованих фінансів… Вбудовані фінанси досягли 20 млрд доларів доходу лише в США у 2021 році. Цей ринок може подвоїтися за наступні 3-5 років. Хоча, сказати на правду, багато інвесторів, програмних компаній та потенційних дистриб'юторів у світі досі не до кінця усвідомлюють, що таке вбудовані фінанси та як опанувати цю сферу", - пояснює експертка з міжнародних фінансів, випускниця Harvard та London Business School, MBA і MiF (Master in Finance) Олена Гусакова.

В Україні вже є успішний досвід запровадження бізнесом та розвитку вбудованих фінансів.

"В Україні ці процеси давно тривають та працюють на конкретних продуктах. Для ринку Tier-1 це ефективний спосіб структурування та розриву між консервативними банками та інноваційними сервісами типу Revolut та Venmo", - зауважує комерційний директор міжнародної fintech-компанії bill_line Максим Бороненко.

Наразі вбудовані фінанси впроваджують банки "Приват", mono. Це стосується можливості здійснювати оплати через вбудовані у сайти чи додатку рішення: через qr-коди у mono або вибір картки без введення даних у 24Pay.

"Інший приклад – миттєві розстрочки від найбільших сервісів мікрокредитування, що також інтегровані у найбільші рітейл-майданчики", - додає він.

Інтеграція фінпослуг в роздрібну торгівлю та електронну комерцію Олена Гусакова називає вражаючим прикладом: "Це дозволяє компаніям надавати своїм клієнтам не лише основні продукти та послуги, але й додаткові фінансові опції, такі як управління потоками коштів, автоматизоване кредитування та страхування. Фінтех-інновації також дозволяють фрілансерам та незалежним працівникам легше отримувати доступ до фінансових послуг".

Окрім розвитку, найбільшою цінністю, яку отримає бізнес через впровадження вбудованих фінансів буде лояльний та вірний клієнт: "Компанія створює додаткову цінність для своїх клієнтів… Клієнт завжди цінує свій час, доступність послуги буквально у телефонному додатку, зручність і зрозумілість", - додає Олена Гусакова.

Наразі вбудовані фінанси стали однією з головних тем у світі фінпослуг. І оскільки ця концепція відкриває нові можливості для компаній, то "ринок продовжить своє зростання". У перегонах за надання банківської та платіжної інфраструктури для вбудованих фінансів починають визначатися потенційні переможці. Наразі учасники ринку ще мають час, аби зайняти свою нішу.