В Україні пропонують повернути акцизний збір на пальне. В уряді сподіваються, що це не вплине на вартість ресурсу для населення.
"Апостроф" розбирався, як це може позначитися на вартості пального восени.
"Ми бачимо, що сьогодні є передумови для зменшення вартості нафтопродуктів на світових ринках, і ми пропонуємо абсорбувати, поглинути це зменшення акцизом. Таким чином, ціна залишиться на колишньому рівні, споживач цього не відчує, але бюджет отримає кошти на Дорожній фонд, оскільки акциз спрямовується на ремонт доріг", – заявив перший заступник міністра економіки України Денис Кудін.
Він стверджує, що споживач не відчує цього навантаження, а надалі уряд відстежуватиме ситуацію на ринку.
За словами експерта ринку нафтопродуктів Сергія Куюна, завдяки світовому зниженню цін на нафту та нафтопродукти на початку серпня зменшується і вартість палива. Він нагадав, що у середині березня, коли злетіли світові ціни на пальне, Кабмін скасував податки.
"Зменшення податкового навантаження дозволило трохи зменшити цей тиск на українських споживачів, знекровлених війною", – сказав він.
Наприкінці червня – на початку серпня, вартість нафти повернулася на довоєнний рівень, тому уряд і вийшов із зазначеною ініціативою, додав Куюн.
"Оскільки це не призведе до підвищення ціни, а просто її стабілізує. Тобто, ми маємо потенціал зниження ціни на 4 гривні за літр, а якщо ми введемо податок, то вона просто залишиться тією ж, якою і була", - підсумував експерт. .
Водночас 25 серпня ціни на нафту знову зросли. Так, марка Brent подорожчала на 59 центів, або на 0,6%, до 101,81 долара за барель; ціна на West Texas Intermediate зросла на 42 центи, або 0,4%, до 95,31 долара за барель.
Як повідомляв “Апостроф”, в Україні може подорожчати дизельне паливо на тлі збільшення котирувань в ЄС.