Після скасування держрегулювання цін на пальне криза в цьому секторі тільки поглибилась, оскільки зараз трейдерів нічого не стримує - не контролюють ні ціну, ні якість, ні безпечність продукції. Унаслідок систуації, що склалася, збільшилась кількість спекуляцій, торгівлі поза касовими апаратами, а цінова конкуренція - відсутня.
Про це розповів заступник директора Науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рядцев.
Від рішення влади про скасування державного регулювання цін на пальне будуть у виграші лише трейдери, які зобов'язані сплачувати лише 7% ПДВ.
"Уявіть бізнес, який нічим не обмежений, продає товар, який потрібен всім і від якого ніхто не може відмовитись. Що робить такий бізнес? Встановлює таку націнку, яка вигідна виключно йому та дозволяє отримувати надприбутки. Все дорожчатиме, а якість і безпечність будуть нижче плінтуса", – зазначив Рябцев.
Унаслідок значного зростання цін на пальне, подорожчає вартість й інших товарів та послуг, наприклад:
- комерційних перевезень;
- громадських перевезень;
- продуктів першої необхідності, які теж потрібно перевозити.
"Потім інфляція вийде за прогнозні показники і виходить, що держава має працювати на надприбутки двох десятків трейдерів", - наголосив він.
У зв'язку з тим, що не існує жодних обмежень для продавців пального, тому уряд може не сподіватись на граничні ціни 52-58 грн/л, оскільки ціни можуть бути будь-якими й доходити до позначок у сто гривень за літр.
"Трейдери нічим не обмежені взагалі. Їх ніхто не контролює, тож навіщо їм збільшувати обсяги постачання нафтопродуктів на внутрішній ринок. Вони будуть втримувати надприбутки якомога довше", – підкреслив Рябцев.
У результаті такої ситуації немає причин сподіватись на швидке зникнення дефіциту пального в Україні.
Також читайте матеріал "Апострофа": Бензиновий схематоз: що відбувається на ринку пального України. Бензин в Україні є, але ажіотаж породив захмарні ціни