Ненадання послуг через бойові дії або відключення світла після російських ракетних ударів - форс-мажорна обставина, але абоненти мобільних операторів, які мають проблеми зі зв'язком, незважаючи на те, що вносять абонплату, можуть отримати компенсацію.
Про це розповів адвокат Іван Ліберман у коментарі UBR.ua.
Читайте також: Телефони українців перетворюються на "цеглу": чому зв'язок "вмирає" разом зі світлом
Так, згідно з листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1, якщо мобільні оператори не надають своїх послуг через зникнення електроенергії внаслідок російської агресії, то це вважається форс-мажорною обставиною.
Документально підтверджений форс-мажор знімає відповідальність з мобільних операторів за ненадання своїх послуг. Однак самі абоненти не повинні платити за послуги, які не отримали.
"Абоненти уклали договори про надання операторами певних послуг, наприклад, домашнього інтернету чи мобільного зв'язку. Нехай навіть із форс-мажорних причин, але вони не отримують послуги у повному обсязі. Відповідно, люди не повинні платити за послуги, які вони не отримали. Наприклад, людина сплатила користування інтернетом 24 години на добу, а доступ до інтернету мав лише 10 годин. При цьому оператор знімає з абонента повну, а не часткову абонплату", - сказав Ліберман.
Таким чином, як пояснює адвокат, згідно з "Правилами ділового обороту" Цивільного кодексу України, українці мають право подати до суду на мобільних операторів, вимагаючи відшкодування тих коштів, які заплатили за послуги, що так і не отримали.
Нагадаємо, експерти дали рекомендації, як заряджати мобільний телефон, щоб акумулятор прослужив довше.