У мережі з'явились архівні фото диліжансів житомирського підприємця Переца-Хаїма Фельденкрайза на початку 20 століття за маршрутом "Київ - Житомир". Він був головним пасажирським перевізником на цьому тракті, а диліжанси - тогочасним досягненням у галузі пасажирських кінних перевезень.
Відповідні світлини опублікували кияни у Facebook, у тому числі група "Клуб Корінного Киянина".
Читайте також: Як виглядала київська Троєщина на початку і в середині 20 сторіччя: цікаві фото
Пошту, кореспонденцію, журнали та посилки забирали на Поштовій площі Києва та везли до Житомира. Загальна протяжність тодішнього шляху до Житомира становила за мапою того часу 166 км.
Поштовий диліжанс за маршрутом "Київ - Житомир", 1901 рік
У 19 - початку 20 століть найпопулярнішим громадським транспортом з Житомира до Києва були багатомісні карети. Транспортної приватною компанією володів житомирський єврей Перець-Хаїм Фельденкрайз. На боці кожного його диліжанса було написано ім'я власника підприємства.
Поштова станція на Поштовій площі
Цей кінний транспорт був розрахований на 20 людей, як теперішній автобус "Богдан". За кучером містилася карета зі заскленими дверцятами з написом "І классъ" зі шкіряними диванчиками. Друга частина диліжансу була з лавами вздовж бортів, з віконечками та дверцятами для другого класу. Там подорожні сиділи так само візаві, як тепер у вагонах метро, тільки прохід був вузеньким. Також був й третій клас, який сидів назовні на металевих кріслах спереду та ззаду, як колись артилерійська обслуга на важких гарматах. Стоячи їхати не можна було. Багаж перевозили на даху.
1916 рік. Диліжанс маршрутом "Київ-Житомир" на Поштовій площі.
Раніше "Апостроф" показував, як виглядали Золоті ворота в 19 і 20 століттях.
- Вас може зацікавити:
Майже всі будинки вже знесені: в мережі показали, як виглядав київський Поділ в 1980-х роках, фото
Перший ТРЦ минулого століття: як виглядав Старий пасаж до підриву радянською армією, фото
Майдан без "Глобуса" і Хрещатик без реклами: як виглядав центр Києва у 1950-х роках, фото