RU  UA

Вівторок, 7 травня
  • НБУ:USD 39.20
  • НБУ:EUR 41.90
НБУ:USD  39.20
Місто

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

7 травня

6 травня

Всі новини

Як будували в Києві метро "Хрещатик": історичні фото

У мережі з'явилися цікаві архівні фотографії з будівництва наземної частини станції метро "Хрещатик" у Києві.

Фото опублікували у групі "Київ 1900-1999 роки" у Facebook.

Читайте також: Тут бували Шевченко, Гоголь та Леся Українка: у мережі показали архівні фото Пущі-Водиці у Києві

Перший проект підземного рейкового тунелю у Києві з'явився ще у 1880-х. Його планували збудувати від сучасного Річкового вокзалу, через Поштову площу та Бессарабку до Залізничного вокзалу. Але тоді Міська дума відхилила проект. До теми будівництва метро повернулися у 1910-х, але тоді його втіленню у життя завадили Перша світова та Громадянська війни. З кінця 1950-х років газета Вечірній Київ регулярно публікувала репортажі про те, як просувається будівництво, і друкувала постановочні знімки, що зображували то робітників у тунелі, то письменників з відбійним молотком, які "допомагають" будувати, то навіть піонерські екскурсії на будмайданчики, де цікаві діти зверху спостерігають за роботами у шахті. А городяни намагалися зазирнути за високі паркани з літерою М, що обгороджують майбутні наземні вестибюлі на Арсенальній та Вокзальній площах, бульварі Шевченка та Хрещатику. Було відомо, що перша черга метро проляже від дніпровської набережної до залізничного вокзалу та довжина підземної частини становитиме понад п'ять кілометрів. На той час був вже практично відбудований післявоєнний Хрещатик, всі будинки зайняли свої звичні нам сьогодні місця, і лише на непарному боці вулиці навпроти Прорізної (а тоді вулиці Свердлова) залишався порожній простір. Як тоді було прийнято, "дірку" закривала довга Дошка пошани, що заважає розглянути, що ж відбувається на будмайданчику. Перше з'єднання тунелів - між станціями "Хрещатик" та "Арсенальна" - відбулося у грудні 1951 року. А у листопаді 1960 року відкрили першу чергу метро з п'яти станцій - "Дніпро", "Арсенальна", "Хрещатик", "Університет" та "Вокзальна".

"1958-1960 рр. Будівництво наземної частини (касовий та ескалаторний зали, кулінарія, ресторан) станції метро "Хрещатик", - йдеться в повідомленні.

Раніше "Апостроф" повідомляв, що у Львові люди просять закрити кондитерську під назвою "Прутень", яка продає випічку у вигляді статевих органів.

Вас також може зацікавити:

Як у київському метро змінювали назву на Майдан Незалежності: архівні фото 1991 року

Київський "Пентагон": фото будівництва у 1980-ті житлового масиву Теремки

"Слон" став жертвою "дружби народів": як у Києві знищили улюблене місце відпочинку, фото