Директор інфраструктурного спрямування в "Українському інституті майбутнього", колишній перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер висловився різко проти того, щоб Deutsche Bahn, так само як і будь-яка інша іноземна компанія, отримала контроль над українськими залізницями, які, між іншим, належать до стратегічної інфраструктури держави.
Про це йдеться в матеріалі "Апострофа".
"Давайте тоді запропонуємо Ангелі Меркель взяти під контроль уряд України - думаю, з цими функціями вона безперечно буде справлятися набагато краще. Тим більше, у неї скоро завершується термін роботи в уряді Німеччини", - сказав фахівець, додавши, що фінансове питання також, швидше за все, можна буде владнати, так як зарплати деяких чиновників України в рази більше, ніж у федерального канцлера Німеччини.
Він пояснив, що Deutsche Bahn як німецька компанія буде, в першу чергу, відстоювати інтереси, Німеччини, а не України. При цьому, за його словами, люди, які сьогодні контролюють "Укрзалізницю", також не захищають інтереси України. "Але у нас хоча б є на них управа", - зазначає Шульмейстер.
Володимир Шульмейстер зазначив, що меморандум, як правило, являє собою нічого не значущий документ, який підписується для піару. "І я дуже сподіваюся, що це - саме той випадок. Що все цим обмежиться", - сказав фахівець.
Якщо ж виходити з тексту згаданого меморандуму, то, за словами колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, з нього абсолютно нічого конкретного не буде. "Підписаний документ нікого ні до чого не зобов'язує, і поки дуже рано робити висновки про предмет можливої співпраці", - сказав він в коментарі "Апострофу".
Експерт зазначив, що сама пропозиція про можливу передачу контролю над ключовою держкомпанією іноземцям означає нездатність або небажання уряду ефективно управляти державним майном і, відповідно, виконувати свої обов'язки.
Детальніше про те, якою буде роль Deutsche Bahn в управлінні "Укрзалізницею", читайте в матеріалі "Апострофа": Допоможіть, ми убогі: чи будуть німці рятувати "Укрзалізницю".