RU  UA  EN

Понеділок, 23 грудня
  • НБУ:USD 41.55
  • НБУ:EUR 43.25
НБУ:USD  41.55
Політика

Новини

22 грудня

Всі новини

Політтехнолог розкрив механізм, як українські політики купують ботів і блогерів в мережі

Українські політики спеціально купують ботів і блогерів в мережі.

Про це "Апострофу" розповів політтехнолог Дмитро Раїмов.

"Всі вони (політики - прим. "Апострофа") користуються комерційними структурами. Таких комерційних структур в нашому місті з натяжкою чотири - наша фірма і ще кілька хлопців, які пропонують той чи інший набір лідерів думок або, як я їх називаю,"дівчаток", на них підписані наші політики. Ці дівчата, що додаються в друзі до тих чи інших джентльменам, виставляють відверті фотографії і мають навіть іноді по 10-13 тисяч передплатників, максимум 15 тисяч, за рахунок того, що вони додаються до молодих людей. Навіть якщо це міністри, то обов’язково чоловіки. А їм в свою чергу, подобається, коли дівчатка додаються, інші бачать, що у неї міністри в друзях, і теж додаються або підписуються. Дуже часто "дівчата" нічого не пишуть, але багато роблять репостів. Я називаю це компаніями "дівчаток", це - боти, фактично неіснуючі люди, але вони теж впливають на інформаційну політику, тому що через них розкручуються якісь теми і посилюється резонанс. Такі партії, як "Опозиційний блок", "Батьківщина", "Рух нових сил" і навіть Садовій і Ко користуються послугами трьох-чотирьох компаній на ринку, які пропонують зрозумілий набір експертів", - розповів Дмитро Раїмов.

Він також зазначив, що існує проста схема створення і розкручування заангажованих експертів, які будуть виступати на підтримку того чи іншого політика або партії.

"Береш талановитого політолога, створюєш йому блог на якийсь платформі. У якийсь момент його помічають гостьові редактори, він з'являється на телевізорі, а інформаційних каналів у нас зараз більше десяти - від ZIK до "Прямого". Аспірант або студент політології будь-якого університету країни, потрапляючи в телевізор, стає лідером думок, він отримує аудиторію, у вечірньому ефірі може охопити до півмільйона людей і, таким чином, він стає частиною інформаційного простору", - додав політтехнолог.

Крім того, експерт назвав суми заробітку, які можуть отримувати за блог політологи першого ешелону.

"Якщо це досить пересічний політолог, то він буде коштувати 100, 150, 200 дол. За публікацію або за ефір, в залежності від теми, складності, але десь приблизно такі ціни і ставляться для замовників", - резюмував Дмитро Раїмов.

Детальніше про боти Петра Порошенка, Міхеїла Саакашвілі і "Батьківщини" читайте в матеріалі "Апострофа": "Порохоботи" і не тільки: скільки українські політики платять за війни в мережі".