В українців часто виникає запитання, чому вони отримують такі чи інші суми в платіжках за електроенергію, якщо зараз вдома світло буває нечасто. Така ситуація пояснюється тим, що багато споживачів не подають вчасно показання.
Про це розповів гендиректор YASNO Сергій Коваленко.
Головний етап у формуванні суми за електроенергію залежить від споживача, а не оператора системи розподілу чи постачальника. Найважливіше - це вчасно передати показання лічильника.
Читайте також: На прикладі пирога: в Укренерго показали та розповіли, як розподіляють електрику між регіонами
"Далі справа за математикою: ОСР розраховує обсяг споживання клієнта, передає ці дані YASNO, ми множимо обсяг на тариф, враховуємо переплату чи заборгованість та виставляємо кінцевий рахунок. Жодної магії та хитрощів. Клієнти, які регулярно передають показання, це знають і зазвичай не мають питань до суми в рахунку", - написав Коваленко.
Водночас люди, які не передають показання вчасно, опиняються в іншій ситуації: ОСР (оператор системи розподілу) розраховує обсяг їхнього споживання "за середніми" показниками.
"Тобто беруться показання минулих періодів і визначається середньодобове споживання. А воно може суттєво відрізнятися від того, що по факту використав клієнт. Ось тоді і виходить історія про очікування/реальність: начебто використали електроенергії менше, а сума не змінилася або навіть зросла", -пояснив гендиректор YASNO.
У такому разі потрібно сплатити всю суму рахунку за електроенергію, а наступного місяця вчасно передати показання, щоб було зроблено перерахунок і переплата за попередній місяць врахується до оплати послуг на наступний.
Раніше "Апостроф" повідомляв, чи зміняться ціни на світло, газ, опалення й воду з 1 лютого.