У Національному банку розповіли про збільшення кількості шахрайських схем, через які українці втрачають гроші. Також дали поради, як уберегти свої "кревні".
Про це повідомив заступник очільника НБУ Олексій Шабан.
Читайте також: Фальшивих гривень в обігу значно поменшало: які банкноти підробляють найчастіше
Популярні шахрайські схеми
Як зазначив представник Нацбанку, 86% від загального числа випадків шахрайства минулого року припало на мережу Інтернет, 14% – на торговельні мережі та банкомати. Найбільші суми люди втрачали від:
- 94% – шахрайства в Інтернеті;
- 4% – торговельних мережах;
- 2% – банківських банкоматах.
Найбільш часто громадяни ставали жертвами шахраїв через те, що розголошують зловмисникам дані своєї картки, одноразові паролі для підтвердження операцій, дані для входу до інтернет-банкінгу.
За даними правоохоронців, найбільш поширений серед нових – це фейкова соціальна допомога від державних чи міжнародних організацій.
Громадян закликають не заходити фішингові сайти, які намагаються вивідати конфіденційну інформацію та отримати доступ до їхніх фінансових даних. Такі сайти в основному стилізовані під урядові портали, Дію, Є-Допомогу, сайти українських банків, міжнародних організацій та відомих платіжних сервісів.
"Людина, не усвідомлюючи, що це фейковий сайт, залишає на ньому інформацію, яку не слід розголошувати (наприклад, CVV-код, пін-код, логін та пароль для входу в інтернет-банкінг, тощо). Після цього зловмисники просто крадуть її гроші з рахунків, або ж психологічно тиснуть на людину, вимагаючи її здійснити платіж на користь шахраїв тощо", – наголосив посадовець.
Боротьба з шахраями
З початку цього року виявлено понад 11 тис. подібних доменів. У середньому щодня виявляють більше 100 ресурсів. Операторами цих шахрайств здебільшого є угрупування з Росії.
Поберегти гроші від шахраїв можна, якщо дотримуватися таких правил:
- тримати в секреті смс-коди від банків та мобільних операторів, три цифри на звороті картки (CVV-код), логіни та паролі від інтернет-банкінгу.
- перш ніж ввести в будь-яку форму дані своєї платіжної картки або паролі до онлайн- банкінгу – необхідно перевірити адресу необхідного ресурсу. Відмінності можуть вказувати на те, що користувач опинився на фішинговому сайті.
Як розповідав "Апостроф", клієнти ПриватБанку скаржилися, що намагалися поповнити рахунок за допомогою банкомату, але залишилися зовсім без коштів.
- Вас також може зацікавити:
Як захистити банківські картки від шахраїв: поради українцям
"ПриватБанк" попередив про проблеми з картками
В Україні запрацює оновлена система оплати банківською картою: що зміниться з 1 квітня