Танкер "Делфі", що зазнав катастрофи біля одеського берега, змінив кілька прапорів, а також брав участь в нелегальному імпорті, яким займався бізнес-партнер втеклого президента Віктора Януковича - олігарх Сергій Курченко.
Про це пише "Думська".
Судно було побудовано в листопаді 1974 року у болгарському місті Русе і не призначене для виходу у відкрите море, особливо в таку штормову погоду. Після розпаду СРСР танкер був переданий на баланс Іллічівського морпорту. Потім його приватизували: власником стала "Одеська танкерна компанія". Судно деякий час ходило під українським прапором, потім воно змінило порт приписки на Батумі вивісило прапор Грузії. У 2010-х роках судно перемістили в Одесу і ще раз "українізували". У 2019 м власником танкера стала британська фірма: судно перепрописали в молдавських Джурджулештах з молдовським прапором.
З радянських часів судно не ремонтувалося. У лютому 2017 року танкер попався на зливі нафтопродуктів в районі Білгорода-Дністровського. Було відкрито кримінальну справу, але розвитку вона не набула. У лютому 2018 року "Делфі" ледь не затонув в румунських територіальних водах через течу в машинному відділенні.
Видання пише, що танкер опинився біля узбережжя Одеси, бо був задіяний в контрабандній перевалці нафтопродуктів.
"Схема проста: бункеровщик не просто стояв, а стояв там, де його не могла (або не хотіла) дістати морська охорона ДПСУ. Ночами до судна підходили інші танкери, що перекачували в його ємності нафтопродукти, які згодом переправлялися малими партіями на берег - на катерах, баркасах і інших подібних плавзасобах", - пише видання.
Саме з цим, за словами джерел в правоохоронних органах, пов'язане тривале перебування судна у відкритому морі, мінімальний склад екіпажу, небажання капітана евакуюватися, а також брехня компетентних органів з приводу відсутності "незаконного і небезпечного для екології вантажу".
Відомо, що в січні 2016 року СБУ було відкрито справу за статтями "розкрадання майна", "службова недбалість", "зловживання владою", "службова фальсифікація", "шахрайство" і "ухилення від сплати податків". Згідно з матеріалами справи, в 2012-2014 роках був організований нелегальний імпорт в Україну, який видавався за продукцію Одеського нафтопереробного заводу, що належав тоді Сергію Курченку. Частина нафтопродуктів потім переправляли за кордон через Ізмаїл та румунську Тульчу, а частина реалізовувалася в Україні. У схемі брало участь безліч офшорних компаній і морських судів, в тому числі "Делфі".
Екіпаж танкера (капітан Слинько, стармех Михайленко та матрос Тудорян) не міг не знати, в якому "бізнесі" задіяно судно. За словами глави прес-служби Одеської облдержадміністрації Дениса Соколова, екіпаж довгий час відмовлявся від евакуації за наказом власника судна.
"Капітан знаходився весь час в рубці, її почало підтоплювати, вони три дні провели без їжі, тому що відмовлялися евакуюватися", - сказав він.
Також наголошується, що танкер не має необхідної реєстрації, а з його власником неможливо зв'язатися.
Раніше з'явилися зняті з землі і повітря фото порятунку екіпажу танкера.
Як повідомляв "Апостроф", через катастрофу танкера "Делфі" концентрація нафти в акваторії поблизу Одеси перевищила норму в 90 разів.