RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство

Новини

21 листопада

Всі новини

Ціна дрібниць: автоюрист розповів про підводні камені складання схеми ДТП

Щоб мати можливість довести свою правоту після скоєння ДТП, українці повинні уважно стежити за складанням схеми аварії, щоб із потерпілого не перетворитися на обвинуваченого або не залишитися зі своїми проблемами наодинці "за недоведеністю" провини протилежної сторони.

Про це автоадвокат Роман Сімутін пише у своєму Telegram-каналі.

Юрист пояснив, що схема ДТП – це головний документ, який може довести чи спростувати провину будь-якого водія.

"Нехай ти не винен у зіткненні, але коли поліція складе схему через одне місце – надії марні. Ця схема не буде доказом для суду. Тому жодної компенсації водій не отримає", - пише адвокат.

Він наголосив, що потрібно розрізняти важливість схеми для адміністративних та кримінальних справ:

  • Якщо це адміністративне провадження (без потерпілих), то ще можна судитися, ціна огріху в документі не така висока, та й суди не дуже прискіпливі до процедурних питань.
  • У кримінальному провадженні неправильно складена схема, відсутність гальмівного шляху, чіткої прив'язки автомобілів, відсутність відстаней - можуть легко вилитися в термін навіть для невинного водія.

Сімутін підкремлив, що на місці ДТП потрібно фіксувати все матеріальне і не фіксувати здогадки (т.зв. умовні місця зіткнення за словами водія). У схемі обов'язково вказується розташування транспортних засобів, освітлення, чітка прив'язка автомобілів до постійних орієнтирів, чіткі відстані з прив'язкою до об'єктів, сліди гальмування, покриття, погодні умови, осип скла, пластик, грунт тощо. Або простіше – сліди аварії.

Юрист пояснює важливість такої фіксації: внаслідок неправильних схем водій залишиться ні з чим – жодних законних відшкодувань. І це не вина суду, а заслуга недолугого інспектора. Адже схема ДТП – головний доказ у справі.

Раніше "Апостроф" повідомляв, що в Україні серйозно зменшилася кількість жертв ДТП, але сама кількість аварій зросла на 16 %.