RU  UA  EN

Субота, 2 листопада
  • НБУ:USD 40.95
  • НБУ:EUR 44.25
НБУ:USD  40.95
Суспільство

Новини

2 листопада

1 листопада

Всі новини

В Україні ускладнили "нульове розмитнення" деяких авто: що треба знати

Автомобілі із США та вантажівки за "нульовим розмитненням" дозволили ввозити лише через один пункт пропуску, де утворилася кількакілометрова черга. Водночас, транспортні засоби загальною масою більше 3,5 т ввозити заборонили взагалі.

Про це повідомляє Auto24.

Спроби уряду зменшити черги на кордонах з країн ЄС до України призвело до суттєвого ускладнення ввезення деяких автомобілів без сплати податків. Навіть попри те, що процедура "нульового розмитнення" діє, як мінімум, до 25 травня (формального закінчення воєнного стану в країні), уже зараз із ввезенням деяких авто з-за кордону в нашу країну без сплати податків є неабиякі проблеми.

Від третього травня, згідно розпорядження Кабміну, ввозити авто для особистого користування з "нульовим розмитненням" дозволили лише через три пункти пропуску: Грушів та Устилуг на кордоні з Польщею (у Львівській та Волинській областях відповідно), а також Малий Березний на кордоні зі Словаччиною (у Закарпатській області).

Уряд намагався зменшити черги на кордоні, розвантаживши великі пункти пропуску для пропуску вантажів та гуманітарної допомоги. Проте, на думку ексначальника Львівської митниці таке рішення лише ускладнило ситуацію, оскільки вказані КПП з Польщею – лише для легкових автомобілів масою до 3,5 т, а вантажівки чи навіть авто не на ходу перетинати ці пункти не можуть.

КПП зі Словаччиною пристосований як для легкових, так і вантажних перевезень (загальною масою до 3,5 т), тож саме він матиме максимальне навантаження. Адже через нього будуть возити легкі вантажівки з усієї Європи та легкові машини з Угорщини та Румунії. Питання ввозу вантажівок масою більше 3,5 т залишається невирішеним.

Ще одна проблема, яка виявилась після постановки Кабміну – ввезення пошкоджених авто, зокрема з США, де більшість машин купують на аукціонах після ДТП. Вони не можуть пересуватися своїм ходом, а визначені два польські КПП не призначені для пропуску лафет і автовозів, які їх транспортують. Оскільки морські порти вимушено тимчасово не працюють, ввезення "американців" буде можливим лише через словацький КПП.

Таким чином, перед визначеними Кабміном трьома КПП утворяться величезні черги на кільканадцять кілометрів, яку будуть тягнутися навіть через іноземні населені пункти.

Це також призведе до здорожчання вартості доставки автомобілів з-за кордону. Незручності та значний час простою в черзі може привести до формування ціни перевезення $1,5-2 тисяч за одне авто. Таким чином, враховуючи здорожчання автомобілів за кордоном, ціна машин, ввезених під "нульове" розмитнення, може зрости до "передвоєнного" рівня.

Раніше ми писали, що закон про нульове розмитнення планують скасувати, але не для всіх.