Експерти пояснили, як визначити можливості автомобільного акумулятора взимку.
Про це повідомляє Аutocentre.
Читайте також: Українці поступово відмовляються від авто на бензині: дані за 2022 рік
Стверджують, визначити це можна шляхом вимірювання здатності зберігати величину електрорушійної сили (ЕРС) під навантаженням.
Знадобиться вилка навантаження. Йдеться про спеціальний прилад із точним вольтметром і з потужним опором, який може показати роботу акумулятора за великих величин розрядного струму близько 100-150 А, імітуючи стартер під навантаженням.
Так, під час підключення навантажувальної вилки до клем акумулятора напруга за п'ять секунд вимірювання не має впасти нижче 9,5–10 В. При перевірці секційного акумулятора із зовнішніми перемичками потрібно виміряти напругу на клемах кожної банки. Вона не має бути нижчою 1,55–1,6 В. У разі, якщо показники укладуться у рамки допуску, акумулятор залишиться працездатним і за мінусових температур. Менші ж значення напруги говорять про те, що функціонал серйозно погіршився і потребує заряджання чи навіть заміни.
Також можливості АКБ можна оцінити за віком, оскільки незворотні процеси старіння пластин можуть призвести до того, що за 3-4 роки справний акумулятор збереже лише 70-80% ємності, а ще за 5–7 років – і того менше.
"А за мінусових температур (наприклад, при -15 °С) ємність і розрядний (стартерний) струм зношеної АКБ можуть знизитися вдвічі проти номінальних значень, і двигун не можна буде прокрутити стартером", - пояснюють фахівці.
Раніше ми писали, як правильно припаркувати авто взимку, щоб його не занесло снігом.