RU  UA  EN

Середа, 24 квітня
  • НБУ:USD 39.30
  • НБУ:EUR 41.95
НБУ:USD  39.30
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Погляд

Новий спосіб боротьби з агресією Кремля: як врятувати 750 тисяч українських заручників в Росії

Арестович про нову ініціативу Мінінфраструктури проти Росії

Арестович про нову ініціативу Мінінфраструктури проти Росії Фото: flickr/Aitor Ruiz de Angulo Ruiz

Припинення пасажирського залізничного сполучення з Росією, про яке заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, може зіграти позитивну роль в питанні залучення уваги до проблеми Азовського моря. Крім того, це дозволить як мінімум удвічі скоротити потік українців, які їдуть на заробітки в Росію, а це вже на 750 тисяч потенційних заручників менше. Таку думку висловив "Апострофу" військовий експерт і блогер Олексій Арестович.

Не будучи великим фахівцем з пасажирського сполучення з Росією, я підозрюю, що в будь-якому випадку блокування руху через певну територію є проблемою для іншої території. Після цього в міжнародних каталогах пройде повідомлення про те, що пасажирський рух на територію Росії заблоковано в силу певних санкцій. І це може вплинути на економічну привабливість, оскільки є ж поїзди, які йдуть через Україну в Росію - і їх рух теж буде обмежено. Тому вони зазнають якихось мінімальних збитків. Але я не можу оцінювати їхній ступінь - тут треба питати Омеляна, тому що він є фахівцем в цій галузі.

Що стосується адекватних дій України у відповідь на свавілля Росії в Азовському морі, то першим сурмити почав я - місяць тому на шанованому сайті "Апостроф" я сказав, що потрібно робити. По-перше, потрібно розривати договір з Росією про те, що це внутрішнє море. Відповідно все те, що там відбувається, має регулюватися відповідно до міжнародного морського права. Тобто Азовське море має отримати статус міжнародної водойми, а не внутрішнього моря України та Росії. По-друге, треба посилювати військову кампанію в Азовському морі. По-третє, треба стукати в усі міжнародні інстанції, які займаються міжнародним морським правом.

Читайте також: З України до Москви побігли гінці з пропозицією домовитися – Юрій Гримчак

У цьому сенсі обмеження пасажирського руху з Росією може бути ще й способом залучення уваги до проблеми Азовського моря. Тому інформаційний аспект важливий.

Другий момент - якщо скасують поїзди, то українці менше їздитимуть в Росію. Справа в тому, що в силу важкої економічної ситуації в Україні процвітає трудова міграція. І тут питання - вибирати Європу чи Росію. У Росії за різними даними працює до півтора мільйона осіб, а якщо брати і сезонних працівників, то до двох. І тут можна згадати історію з "Вконтакте": коли забороняли "Вконтакте" та інше, всі кричали, що це не допоможе: мовляв, як ходили, так і будуть. У підсумку ж, за найскромнішими даними кількість заходів в "Вконтакте" з часів введення заборони впала у 8 разів. Такий же ефект буде з пасажирським сполученням. Всі спочатку волатимуть, що ми кидаємо співвітчизників, які там працюють, а реально народ почне переорієнтовуватися на країни Європи. Таким чином реально буде зменшуватися число потенційних заручників. Це теж дуже важливий момент. Адже авіасполучення з Росією немає, а закриють залізничне сполучення і трудові мігранти (сезонники) почнуть переорієнтовуватися на Європу, тому що в Росію буде важко добиратися. І потік почне скорочуватися удвічі - з півтора мільйона до 750 тисяч. А це вже на 750 тисяч заручників менше, що дуже добре.

Читайте також

Марш додому! Як спрацює скасування консульських послуг за кордоном

Експерти скептично поставилися до ідеї запровадження обмежень щодо роботи консульств

Дуже багато людей питає, чи буде новий наступ на Київ - офіцер Сил оборони

Офіцер Євген Тихий - про допомогу Україні, спроби росіян здійснити новий наступ та ймовірність контрнаступу ЗСУ

Окупаційні війська продовжують атакувати околиці Часового Яру - офіцер бригади "Рубіж"

Офіцер бригади Рубіж Володимир Черняк розповів про ситуацію у Часовому Яру та плани росіян захопити місто