RU  UA  EN

Четвер, 21 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Суспільство
Погляд

Кличко проти влади: чи дозволять меру Києва запустити метро

Центральна влада може піти назустріч столичному голові

Центральна влада може піти назустріч столичному голові Дезінфекція київського метрополітену Фото: УНІАН

У Києві розгортається дискусія, пов'язана із відкриттям метрополітену. Одностайності щодо цього немає. Київський міський голова Віталій Кличко наполягає, аби метрополітен відкрили 22 травня. Очільник МОЗ Максим Степанов заявив, що це можливо, але якщо будуть реалізовані певні умови, які уряд ще не розробив. Чи можливий конфлікт між Кличком і центральною владою навколо питання відкриття метрополітену? На це питання "Апострофу" відповів політичний експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Ігор Петренко.

Я думаю, що особливого конфлікту між Віталієм Кличком та центральною владою не буде. З одного боку Кличко виступав за досить жорсткі карантинні обмеження, але зараз він розуміє, що закриття метро становить великі незручності, і це може грати йому в "мінус". Особливо, коли карантин послаблюється і люди починають виходити на роботу, а громадський транспорт не працює. Тож Кличко звернувся до уряду з тим, щоб відкрили метрополітен. Кабмін не сказав "ні". Наскільки я розумію, це питання буде розглядатися і найближчим часом на це дадуть відповідь. Можливо, не підуть на те, щоб відкрити 25 травня, але зроблять це раніше, ніж планувалося. Таким чином покажуть, що почули Кличка, але, мовляв, у нас адаптивний карантин, тому дивилися по епідеміологічній ситуації. Тож не будуть роздувати конфлікт на цьому тлі, а будуть активно шукати компроміс.

Тим паче головний санлікар Віктор Ляшко допустив можливість, що метро може запускатися в різних містах в різний час, в залежності від епідеміологічної ситуації. А отже у Києві метро може запуститися раніше. Точно можна сказати, що вони не будуть використовувати спеціальні перепустки, як на початку карантину у наземному громадському транспорті.

У центральній владі немає одностайності щодо зняття карантинних обмежень, в тому числі у столиці. Якщо послухати представників уряду – прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, Віктора Ляшка та міністра охорони здоров'я Максима Степанова – ти не зрозумієш, про що вони всі ведуть мову і про те, як будуть діяти. Але вони навряд чи підуть на конфлікт із Кличком, бо в "Слузі народу" ще не знають, хто буде від них кандидатом в мери Києва. Миколу Тищенка, скоріш за все, уже "змили". Якщо він і піде, то точно не заради перемоги. Олександр Дубинський збирається, але зважаючи на те, як партія голосувала за "антиколомойський закон", сумніваюся, що вона підтримає його . Якби у "Слуги" був такий кандидат, тоді й для Кличка було б логічно піти на конфлікт, вчинити як мер Черкас, показати – дивіться, я захищаю простих людей.

Читайте також: Крутий чувак з Черкас: де влада знову допустила помилку

Але зараз Кличко торгується за те, щоб центральна влада нікого не виставляла, щоб він ішов як безпартійний, демонструючи лояльність до президента та прем'єр-міністра. До того ж, ключова посада – це голова КМДА. Можливо, Кличко візьме собі заступником того, кого йому скажуть – людину Андрія Єрмака або Дениса Шмигаля. Це непогано для влади, бо вони зможуть створити Кличку проблеми, але навряд чи переможуть його на виборах. Програш кандидата, який набере 7-15% у столиці буде гіршим варіантом для "Слуги", ніж компроміс. До того ж, зараз не видно дискредитаційної кампанії проти Кличка, як, наприклад, коли її провадив Андрій Богдан.

Особисто я обома руками "за" відкриття метро у Києві. Бо зараз трафік просто шалений. Затори величезні, десь у 1,5-2 рази довші, ніж зазвичай, особливо в годину пік. Тож чим швидше запуститься метрополітен та розвантажить дороги, тим краще. Але лишається питання безпеки. Я бачу, яка величезна кількість людей в метро. Напевно, це найкраще місце, де може циркулювати вірус. Якщо ми отримаємо "другу хвилю" захворювання та новий шатдаун на кілька місяців, то для чого нам ці послаблення? До того ж це призведе до поглиблення економічної кризи. Але все залежить від свідомості людей. Якщо по вулиці ви ще "шастаєте" без маски, то в метро повинні бути в ній обов'язково. Якщо хоча б на вузлових станціях будуть стояти поліцейські та слідкуватимуть, аби люди не набивалися у вагон, як сардини в банці, а кількість потягів буде більшою, тоді ми зможемо почуватися більш безпечно.

Читайте також