Заявлене наглядовою радою Укрзалізниці підвищення тарифів на вантажні перевезення з 2025 року на 37% є "совком", який продовжує втілювати "ганебна монополія", руйнуючи економіку України.
Так вважає відомий економічний експерт Сергій Лямець. Він розкритикував останнє рішення менеджменту держкомпанії підвищити тарифи.
"Як казав пан Кучма, усе це вже було. Вже багато разів УЗ обіцяла — ось підвищимо тарифи, і одразу станемо ефективними. Або, шановні, давайте руйнувати цю ганебну монополію. А разом із нею — інші ганебні монополії. Наприклад, НАК "Нафтогаз" та державні банки. Вони десятиліттями співають одну і ту саму пісню: які вони прозорі та ефективні, але тарифи занижені. Звісно, вони не звертають жодної уваги, що потім "ефективні менеджери" стають фігурантами корупційних злочинів", — зазначив Лямець у Facebook.
За його словами, Укрзалізниця є справжнім "чорним ящиком", який має на озброєнні стратегію "будь-які проблеми вирішувати за рахунок клієнтів" й, загалом, за рахунок економіки України. Лямець зазначає, що підвищення тарифів монополіста вдарить по українських підприємствах-експортерах, в яких перевезення продукції складає значну частку собівартості.
"Думаю, гідною відповіддю наглядовій раді УЗ має бути... зниження тарифів. Саме так. На 37% — це може і занадто. А ось мінус 15-20% вкрай гарно вплинуть на становище українських експортерів та пасажирів. Вони б утримали свої позиції на світових ринках, заробили б більші прибутки, сплатили б більше податків. Простіше кажучи, давайте припиняти цей "совок". В ідеалі, монополію УЗ час руйнувати. Але непогано також, якщо ефективні менеджери вийдуть зі світу фантазій. Почнуть працювати з власною компанією замість тягнути гроші з тих, хто досі працює, створює робочі місця та платить податки", — закликав Лямець.
Експерт спрогнозував, якщо тариф Укрзалізниці буде підвищений, то через пів року після цього компанія знову заявить, що є збитковою й запропонує подальше підвищення тарифів.
"Спершу затягне усю економіку, а потім і себе у збитки. Знову розкаже, як потрібно підвищувати тарифи. Як казав пан Кучма, усе це вже було. Вже багато разів УЗ обіцяла — ось підвищимо тарифи, і одразу станемо ефективними. Або, шановні, давайте руйнувати цю ганебну монополію. А разом із нею — інші ганебні монополії. Наприклад, НАК "Нафтогаз" та державні банки. Вони десятиліттями співають одну і ту саму пісню: які вони прозорі та ефективні, але тарифи занижені. Звісно, вони не звертають жодної уваги, що потім "ефективні менеджери" стають фігурантами корупційних злочинів", - резюмував Лямець.
Нагадаємо, на початку грудня наглядова рада Укрзалізниці погодила пропозицію про підвищення вантажних залізничних тарифів компанії на 37%, запропоноване правлінням компанії. В Укрзалізниці розраховують, що нові тарифи на вантажні перевезення почнуть працювати з 1 лютого 2025 року, повідомив голова правління компанії Олександр Перцовський.
Зауважимо, що з вересня до Укрзалізниці повернувся її колишній керівник Олександр Камишін — уряд призначив його на посаду члена наглядової ради УЗ. Саме після цього повернення монополіст робить спробу значно підвищити свої тарифи.