RU  UA

Понеділок, 13 травня
  • НБУ:USD 39.40
  • НБУ:EUR 42.15
НБУ:USD  39.40

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

13 травня

Всі новини

В Україні може знову виникнути "бензинова" криза: що треба зробити, щоб її уникнути

Через повномасштабне вторгнення російських окупаційних військ в Україні паливне питання стоїть, як ніколи, гостро - більшість потужностей для зберігання та перевалки нафтопродуктів на сході України були знищені або заблоковані, а власне виробництво повністю зупинилося.

Про це розповів керуючий партнер компанії AIM GROUP Corporate Finance&Investment Advisory Павло Присяжнюк, інформує "Обозреватель".

За його словами, обсяг споживання палива в Україні скоротився у всіх сферах економіки та серед простих людей.

"Менше стало споживати паливо та населення. Усього ж у 2022 році споживання палива в Україні, за різними оцінками, знизиться в середньому на 30%", - зазначив експерт.

Він додав, що підтримка Польщі та Румунії не вирішила повністю проблем із паливом через низку причин:

  • в Україні – дефіцит бензовозів;
  • перевезення палива обмежене через різні стандарти ширини колій України та ЄС;
  • відсутні інфраструктури для зберігання палива.

Ситуація може погіршитися з настанням сезону збирання врожаю, адже в країнах ЄС споживання палива в цей період також зросте, внаслідок чого вони задіюють рухомий залізничний склад компаній Євросоюзу для потреб.

"Та й санкції дадуть взнаки. Відмова від споживання російської нафти і перехід на роботу з альтернативними постачальниками призведуть до затримки та обмеження обсягів виробництва на нафтопереробних заводах Євросоюзу", – констатував експерт.

Водночас, Присяжнюк запропонував кілька варіантів виходу із кризової ситуації – насамперед потрібно подбати про розширення списку постачальників. Так, окрім Польщі та Румунії Україні варто розпочати співпрацю зі Словаччиною, Австрією, Угорщиною та країнами Балтії.

Крім того, важливо наростити власний парк бензовозів, а також сконцентрувати зусилля на розширення партнерських взаємин для збільшення парку залізничних цистерн на території ЄС. Також необхідно зробити конкретні кроки для розширення пропускної спроможності пунктів перевалки нафтопродуктів на залізничній інфраструктурі.

Одним із варіантів вирішення ситуації, що склалася, Присяжнюк бачить у наповненні дизелепроводу з Угорщиною в режимі реверсних поставок і в розширенні співробітництва з постачання нафтопродуктів з країнами Близького Сходу та Перської затоки.

Крім того, Україні слід активно залучати міжнародні організації, насамперед ООН (Організацію Об'єднаних Націй), до забезпечення безпечного постачання палива від західних партнерів морськими та сухопутними коридорами. Тоді Україна зможе вийти переможницею не лише на полі бою, а й у паливній війні, яку розв'язала проти неї Росія.

Раніше ми писали, що, за словами експерта, пік паливної кризи пройдено, проте ще чекає довгий шлях.