RU  UA  EN

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Політика

Новини

21 листопада

Всі новини

Своіми діями проти "Нафтогазу" голова НАЗК Новіков фактично вимагає порушити закони України - експерт

Голова НАЗК вимагає від Наглядовоі Ради розірвати контракт з головою правління НАК "Нафтогаз України" Юрієм Вітренком як незаконний.

Аналізуючи ситуацію з приписами Новікова проти Вітренка у своєму блозі, економіст Борис Кушнірук звертає увагу на суперечливість заяв голови НАЗК.

Попри твердження Новікова, що Нафтогаз згідно свого статуту є "приватною акціонерною компанією", насправді засновником та єдиним акціонером акціонерного товариства НАК "Нафтогаз України" є держава, - стверджує економічний експерт, посилаючись на п. 15 Статуту НАК.

Водночас, твердження голови НАЗК про конфлікт інтересів в даній ситуації не лише є суб’єктивним, але й за характером більше нагадує політичну заяву з присмаком особистого піару Новікова. Адже, маючи намір зняти з посади Вітренка, голова НАЗК мав би звернутись до суду, а не до Кабінету міністрів.

Фактично Новіков вимагає порушити закони України та скасувати окремі пункти розпорядження Кабінету міністрів, зокрема щодо припинення дії контракту з головою правління НАК "Нафтогаз України" - підсумовує Борис Кушнірук.

НАЗК, посилаючись на статтю 26 Закону України "Про запобігання корупції", вимагає від прем’єр-міністра скасувати окремі пункти розпорядження Кабміну міністрів, а від наглядової ради НАК "Нафтогаз України" - припинити дію контракту з головою правління НАК "Нафтогаз України" Юрієм Вітренком. Натомість, на думку міністра юстиції Дениса Малюськи, процедура виконання рішення – незрозуміла і має низку правових суперечностей.

У зв’язку з цим, голова правління НАК "Нафтогаз" Юрій Вітренко вважає, що Нацагентство з питань запобігання корупції, у випадку виявлення порушень статті 26 Закону України "Про запобігання корупції" має звертатись до суду, а не спрямовувати припис до голови наглядової ради НАК "Нафтогаз України". Згідно із чинним законодавством, такого способу реагування НАЗК на порушення як припис, не передбачено у разі застосування статей 26 та 67 Закону України "Про запобігання корупції". Законом України "Про запобігання корупції" у ч 2 ст 26 передбачено, що порушення встановленого пунктом 1 частини першої цієї статті обмеження щодо укладення трудового договору (контракту) є підставою для припинення відповідного договору. Правочини у сфері підприємницької діяльності, вчинені з порушенням вимог пункту 1 частини першої цієї статті, можуть бути визнані недійсними. Водночас, у разі виявлення порушень, передбачених частиною першою цієї статті, Національне агентство звертається до суду для припинення трудового договору (контракту), визнання правочину недійсним.