RU  UA  EN

Четвер, 23 травня
  • НБУ:USD 39.50
  • НБУ:EUR 42.65
НБУ:USD  39.50
Суспільство

Допомогти Збройним Силам України! Посилання для переказів

Новини

23 травня

Всі новини

Як повернути чи обміняти в Україні товар, куплений у "чорну п'ятницю": інструкція

Так звана "чорна п'ятниця" викликає у багатьох людей величезний ажіотаж. Нерідко це призводить до незапланованих, спонтанних і навіть непотрібних покупок. Але деякі із цих придбаних товарів можна повернути.

"Апостроф" розповідає, у яких випадках і як це можна зробити.

Якщо покупець помічає ті чи інші недоліки товару, про які не попередив продавець, він має всі підстави для того, щоб попросити повернення грошей. Також можна вимагати обміну товару більш якісний. При цьому, якщо продавець попередив про все заздалегідь, таке право покупець втрачає.

В Україні обміняти товар можна протягом 14 днів після покупки. Обмін товару належної якості можливий, якщо ви не користувалися ним. Також потрібно зберегти розрахунковий документ, який вам видали в магазині.

При цьому неналежна якість товару має бути виявлена протягом його гарантійного строку. Найчастіше термін вказується в гарантійному талоні, але це може бути паспорт товару, етикетка та ін.

Якщо продавець чи виробник зуміють довести, що недоліки товару виникли внаслідок неправильної експлуатації, продавець зможе повернути товар.

Якщо ж гарантійний термін не минув, але товар вийшов з ладу, то можна висунути продавцю одну з таких вимог:

  • пропорційне зменшення ціни;
  • безоплатне усунення недоліків товару у розумний термін;
  • відшкодування витрат усунення недоліків товару.

У той же час, повернути товар або обміняти його можна тільки в тому випадку, коли його недолік є суттєвим і є вина виробника або продавця.

Який недолік вважається суттєвим

  • він взагалі не може бути усунений;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Для підтвердження цього потрібно проводити спеціальну експертизу. Організувати та сплатити її проведення повинен продавець протягом 3 днів після того, як отримає на це згоду покупця.

Якщо експерти дійдуть висновку, що всі недоліки – це вина покупця, то експертизу має сплатити він.

Також бувають товари, які не можна повернути продавцеві. До них належать усі продовольчі товари, лікарські засоби та предмети гігієни, товари для новонароджених, манікюрні інструменти, ювелірні вироби та інше.

Раніше ми також повідомляли про те, що карантин переміг Чорну п'ятницю, через що в найбільших ТЦ не було людей, а магазини були порожні.