Часто українці скаржаться на недобросовісних колекторів, які цілими днями влаштовують телефонний терор. Стало відомо, як їм дати відсіч та зберегти свої нерви.
Про це повідомляє Мінфін.
Згідно з даними Національного банку України, з весни 2021 року в Україні працюють нові етичні правила, яких повинні дотримуватися компанії, які працюють із боржниками.
Кожному слід дотримуватися таких правил під час розмови з колектором:
- сказати, що не маєте відношення до кредиту та не давали згоди на розмову;
- дзвінки та повідомлення від робота можна заблокувати;
- делікатно запитати у колектора назву установи та написати їм листа, що не хочете спілкуватися.
Якщо дзвінки від колекторів не припиняються, тоді ви маєте право записати розмову або зробити скріншоти повідомлень. Скаргу можна надати в НБУ або в колекторську компанію.
Відповідно до закону, який регулює діяльність колекторських компаній, дзвонити з питань кредитів повинні виключно до споживача, який оформив кредит, або його законного представника, спадкоємця позичальника та поручителя.
Крім того, колектори не мають права звертатися до:
- членам сім'ї боржника;
- сусідам чи колегам по роботі;
- друзям та знайомим.
Раніше "Апостроф" писав, що в березні цього року Верховна Рада підтримала законопроект про захист боржників при врегулюванні простроченої заборгованості, а Національний банк України пропонує ввести ще п'ять положень в їх роботу.