RU  UA  EN

Понеділок, 25 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05
Суспільство

Штрафи за порушення правил дорожнього руху піднімуть у 10 разів: кого і за що вдаряти гривнею

На офіційному сайті Верховної Ради України з'явився новий документ під номером 7026 "про збільшення відповідальності на дорогах". У ньому пропонується суттєво збільшити штрафи за порушення правил дорожнього руху.

Портал Auto.Ria розповів, що саме запропонували автори цієї ініціативи, і кого вона торкнеться.

У зареєстрованому документі повідомляється, що перш за все йдеться про власників "елітних" автомобілів. Так, в ініціативі пропонують збільшити існуючі штрафи за порушення правил дорожнього руху вдесятеро. Крім цього, окремі штрафи, які зазначені в Кримінальному кодексі, будуть подвоєні. Таким чином "стандартне" перевищення швидкості на більш ніж 20 км/год, у разі ухвалення цього законопроекту, коштуватиме порушнику не 340 гривень, а 3400. Якщо ж швидкість буде перевищено на більш ніж 50 км/год, то розмір штрафу становитиме 17000 гривень .

Однак потрібно ще раз наголосити, що це нововведення, згідно з текстом документа, торкнеться не всіх водіїв, а лише власників так званих "елітних" автомобілів.

Які автомобілі будуть вважатися "елітними"

На думку авторів законопроекту, до таких автомобілів потрібно віднести всі легковики, середня ринкова вартість яких становить близько 87 тисяч доларів, або 2 437 500 гривень. При цьому повне визначення терміна "елітний автомобіль" досі не оприлюднене. Його мають внести до Податкового кодексу окремим законопроектом, якого ще немає.

Проте основна ідея ініціативи зрозуміла вже зараз: ті, хто володіє дорожчими авто, мають платити за порушення правил дорожнього руху більше. При цьому слід врахувати, що українським законодавством розміри штрафів встановлюються відповідно до рівня соціальної небезпеки, що виникає внаслідок того чи іншого діяння. Однак у пояснювальній записці до проекту №7026 не наведено жодних даних щодо того, чи є порушення водіїв «елітних автомобілів» більш небезпечними, ніж ті, які вчиняють водії машин із меншою ринковою вартістю.

Документ суперечить Конституції та українським реаліям

Крім цього, запровадження такої практики суперечить положенням статті 24 Конституції України. У ній сказано, що "Громадяни мають рівні конституційні права та свободи та рівні перед законом". У зв'язку з цим у ході розгляду цього документа в експертів та профільних комітетів ВР виникатимуть численні питання.

Також слід згадати, що подібні закони діють в інших країнах. Наприклад, у Сполученому Королівстві за перевищення швидкості можуть стягнути 75% від тижневого доходу людини. Але з огляду на те, що офіційний рівень доходів в українських реаліях може суттєво відрізнятись від фактичного, подібні рішення навряд чи можливі саме у нас.

Якщо ж поглянути на ситуацію з дорожньою безпекою об'єктивно, навряд чи десятикратне збільшення штрафів для однієї (і не найчисленнішої – таких авто на ринку 0,9%) категорії водіїв здатне хоч якось покращити ситуацію.

Раніше ми також повідомляли про те, що камери автофіксації за рік виписали водіям 2,6 млн. штрафів.