Кабмін лібералізував перевезення великогабаритних і великовагових вантажів, впроваджуючи європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень.
Про це повідомляє "Апостроф" з посиланням на офіційний сайт Міністерства інфраструктури України.
Ухвалена постанова уточнює максимально допустимі навантаження на вісь в залежності від кількості осей та міжосьової відстані. Наприклад, максимальна фактична вага для двовісної вантажівки становить 18 тонн, тривісної - 25 тонн, чотиривісної — 32 тонни.
Також у документі встановлено максимально допустимі значення фактичної маси для комбінованих вантажівок (тягачів із напівпричепами). Для двовісного вантажного автомобіля з 2-вісним причепом - 36 тонн, для тривісного тягача з 2- або 3-вісним напівпричепом - 40 тонн, для контейнеровоза - 44 тонни.
"Наступний крок (реформи, - ред.) - перехід на європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. Тривалий час перешкодою для цього були технічні характеристики українських доріг. Переважна їх частина будувалась ще в радянські часи і не була розрахована на сучасні навантаження", - пояснив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
З 1 жовтня 2021 року в Україні набули чинності закони, що впроваджують автоматичну фіксацію порушень у сфері габаритно-вагового контролю. Вони передбачають:
- запуск фіксації правопорушень на дорогах за допомогою системи зважування в русі (WIM);
- введення паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
- посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
- за відмову або ухилення від проходженняГВКпередбачається відповідальність;
- посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів і вантажів без необхідних документів.
"Минулого року ми розпочали масштабну реформу системи габаритно-вагового контролю. Нам уже вдалося запустити близько 100 майданчиків WIM та посилити адміністративну відповідальність за перевантаження. Як наслідок, кількість порушень, у порівнянні з попередніми роками, знизилась у понад 30 разів", - розказав Кубраков.
Раніше "Апостроф" писав про запровадження обов'язкового техогляду автомобілів у рамках комплексу заходів, що спрямовані на інтеграцію в ЄС.