RU  UA  EN

Неділя, 24 листопада
  • НБУ:USD 41.05
  • НБУ:EUR 42.85
НБУ:USD  41.05
Суспільство

Новини

24 листопада

23 листопада

Всі новини

Малов'язкі олії для двигунів: коли їх можна і не можна використовувати

Малов'язкі оливи, які за консистенцією нагадують звичайну воду, можуть налякати досвідчених водіїв. Втім, саме їх рекомендується використовувати в сучасних авто. Водночас старіші автівки потребують саме в’язкої оливи.

Про це повідомляє "Апостроф".

Обираючи оливу для автівки, експерти рекомендують користуватися класифікацією в’язкості оливи за стандартом SAE. Вона проста: цифри після W вказують на діапазон зміни в’язкості за робочої температури двигуна – чим вони більші, тим вища в’язкість.

Окрім цього, існує параметр HTHS, який описує високотемпературну в'язкість моторної оливи. Це не кінематична в'язкість при 100°C, яку зазвичай вказують у позначенні за допомогою цифр після літери W (наприклад, 0W-40), а динамічна в'язкість, яка вимірюється при 150°C. Цей параметр описує опір, який виникає в оливі, коли намагаються зрушити один шар відносно іншого. Вимірюється він в міліпаскалях за секунду і характеризує енергоощадність моторної оливи. Чим менше значення HTHS, тим менше втрат через тертя, що означає краще енергоощадження.

Читайте також: Доливати чи міняти? Яке масло може зіпсувати двигун автомобіля

Варто зазначити, що малов’язкі оливи відносять до категорії енергозберігаючих через їх здатність зменшувати кількість шкідливих викидів у вихлопних газах, а також зменшувати витрати палива на кілька відсотків. Крім того, використання цих олив допомагає знизити знос двигуна, оскільки вони можуть легко проникати в мініатюрні зазори підшипників та інші складнодоступні ділянки двигуна. Якщо ж залити в сучасний мотор занадто в'язку оливу, вона може не проникнути в усі складнодоступні ділянки двигуна, і це може призвести до масляного голодування двигуна, що може спричинити серйозні пошкодження.

Водночас малов’язкі оливи рекомендується застосовувати у двигунах, які не старші трьох років і мають екологічний клас не нижче 4. Для старіших конструкцій двигунів з великими проміжками між деталями, малов’язкі оливи не є необхідними. Для таких двигунів оптимальна масляна плівка в підшипниках колінчастого валу може бути забезпечена лише оливами з високою в’язкістю. Якщо підшипники не змащуються достатньо, можуть виникнути проблеми з тертям, що призведе до появи задирів та потреби в капітальному ремонті двигуна. Малов’язка олива не підходить для зношених моторів, тому що масляна помпа не може створити достатній тиск при підвищенні температури оливи.

Раніше ми писали, як уникнути іржавіння кузова авто.

  • Вас може зацікавити:

"Погода" в салоні авто: як правильно використовувати кондиціонер та клімат-контроль весною та влітку

Які авто в Україні мають пройти техогляд: повний список

Не витрачайте гроші на бензин: як їздити за копійки