Під час проведення реставрації в соборі Толедо команда експертів виявила набір настінних розписів Хуана де Боргонья, створених у 1511 році, за шафами, що стояли на одному місці з 1780 року. Фрески, які складаються з трьох сцен, обрамлені пілястрами та основою, були приховані понад 250 років.
Про це повідомляє видання El Correo.
Відкриття стало можливим завдяки рішенню перенести меблі в музейне приміщення в храмі, що дозволило реставраторам почати очищення розписів. Після завершення реставрації Капітульної зали у 2019 році продовжилися роботи над вхідними дверима та в передпокої. Праву шафу було знято, відкривши фрески, що складалися з трьох сцен.
«Відкриття має величезне значення, адже воно є преамбулою до всього, що згодом залишилося в Капітульній залі», — сказав настоятель собору Толедо Хуан Педро Санчес.
Олійні фрески, яким понад 500 років, були приховані за двома шафами, прикріпленими до бічних стін передпокої: одна на лівій стіні, зроблена з горіхового дерева скульптором Грегоріо Пардо між 1549 і 1551 роками, і інша на правій стіні, зроблена Грегоріо Лопесом Дуранго в 1780 році. Ці шафи використовувалися для зберігання протоколів засідань собору.
У центральній сцені фресок виділяється герб кардинала Сіснероса у формі голови коня. Герб оточений двома рогами достатку та двома вазами з обох боків, а також лавровою короною, яку тримають херувими. Над гербом розташована лаврова корона, капелюх кардинала та шнури з п'ятнадцяти китиць, які тримають два херувими. Обабіч центральної сцени розміщено два зображення ваз з фруктовими деревами, які тримають три фігурки дітей. Одна ваза містить клавеліни, різновид квітів, а інша містить лілії. Фрески є дуже типовими для епохи Відродження - з пейзажами, квітами та ангелами.
Важливу роль в історії собору відіграв кардинал Сіснерос, який сприяв оздобленню передпокої та Капітульну залу. Відкриття цих картин доповнює розуміння мистецької спадщини собору.
Для довідки: Хуан де Боргонья, автор фресок, був художником, який представив італійське кватроченто в Кастилії, поклавши початок Ренесансу в Іспанії. Він жив у Толедо багато років і залишив там значну частину своєї роботи. Йому допомагали його помічники Дієго Лопес, Луїс де Медіна та Альфонсо Санчес. Боргонья також працював в інших містах, таких як Куенка, Мадрид, Гвадалахара та Саламанка. Він помер у Толедо в 1536 році.
Нагадаємо, раніше в Туреччині знайшли елементи 2000 бронзових статуй на стародавньому звалищі.